Ana Sayfa > Fotoğraf > Fotoğraf Hikayeleri

Çorap Giyen Fotoğraf Makinası

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

Kışın çok kar oluyor bizlerde. Boynuna kadar yığılıyor kar bazen. Kar yığınları bakarsın, ohoooo ! Dağlar gibi birikiyor. Ormana o zaman yalnız Alabaş'ın sırtında gidilebiliyor karlardan. Alabaş göğsü…

Zaman Bahar, Mekan Kış

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

Geçtiğimiz bahar karlı bir tırmanış yapmış, çadıra dönünce, ıslak çorapları kurusun diye iç dış tente arasına asmış, sıcak vaadeden tulumlara girip güzel bir yemek sonrasında da dört saat…

Titrek Kavağın Rüzgar Esiyor Deyişi

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

Görüntülerini sevdiğim kadar sonbahardaki seslerini de çok sevdiğim, "rüzgar esiyor" deyişleri en ilginç ve sevimli ağaçlardandır titrek kavak. En güzeli de rüzgar eserken 10-20 mm objektifle bu ağaçların…

Işığı Karanlık Kutuya Saklamak

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

Bir laf dolanıyor dilimize; "Demirkazık kızılçarşağı çıkmadıysan çarşak çıktım deme . Kan ağlayan dağcıdan mı kızılçarşak buranın adı". İşte bu meşhur çarşağa yakın kayalık bir alana kamp malzemelerini…

Bazen Kaçıp Gitmek Gerek

Fotoğraf Hikayeleri: Tarık Yurtgezer

Geçen pazar Frekans Turizmle yapacağımız Işık Dağı etkinliği iptal olunca ben de boşa çıktım. Fotoğraf için çok güzel bir mevsimde çok güzel bir hava vardı. Ben de uzun…

Mayon Yol istiyor

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

İki teker Mayon, bir gün Belediye'den kendisi ve arkadaşları için yol istemeye gider. Çın çınlanıp durur o harika ziliyle, sesiyle ama dört tekerlerin zorultu ve zırıltısından kimse duyar…

Ateş Düştü

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

Serin bir sabahtı ve dippoyraz zirveye doğru ilerliyorduk, vadi tabanlarında ve yamaçlarda yer yer kar birikintileri vardı. Rüzgar bedenlerimize soğukça dokunurken, bulutların arasından gölün yüreğine ateş düştü.

Bulutların Üstüne, Gökyüzüne Doğru Yürüdük

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

Kampımızı Dippoyraz Zirveyi gören bir yere kurmuştuk ve havanın açtığı bazı anlarda zirveyi izliyorduk. Çoğunlukla kapalı ve yağışlı bir gün geçirdik. Renkli çadırlarımızla gri bulutların altında, sıcak yemeklerimizi…

Bulutlar Dolar Yüreğime

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

beyaz pürüzsüz bir özgürlük serilir önümde,
bulutlar dolar yüreğime,
yürürken dağlarda, gökyüzüne . . .

Bazalt Sütunlar

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Tarık Yurtgezer

2 Mayıs Pazar günü atölye grubumuzla çekim için Işık Dağı’na gitmiştik. Işık Dağı’na gidenler genellikle fazla dikkat etmeden geçerler. Kızılcahamam’ın Güvem Köyü Fındıklı mahallesinden söz ediyorum. Kızılcahamam’dan Çerkeş’e giderken Güvem köyünü geçtikten sonra yol bir boğaza girer. Yolun…

Uçtu, Uçtu ...

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Şerife Yavuz

“Bu sabah 8:30 da buluştuk, Hacettepe Üniversitesi spor salonu önünde.Salon tadilatta , kulübe ait oda da kapalı o yüzden.

Bizler dışarda biraz üşüyerek , birazda uçacak olmanın verdiği heyecanla bekledik servisi.

Sakın Düşme

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

10 Ocak 2010 Aladağlar Alaca Kış faaliyetindeyiz, Alacayı görüp eteklerinden geri dönüş kararı aldık. Devam edersek karanlığa kalıp çok gecikecektik, dönmek doğru olanıydı. Bir daha gelmek, bir daha gelebilmek için…

Dağlar, Dağlar, Dört Bir Yanda Koca, Ulu Dağlar

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

"Çocuk etrafa baktı. Dağ, kayalıklar, taş, orman... Yüksekten, buzullardan prıl pırıl çağlayanlar akıyor da sesleri duyulmuyordu. Su sesi ancak aşağılarda doğuyor ve su sesini buldu mu, durmadan, dinmeden…

Bir Nefes Bulut

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

Bir nefes bulut duruşu; diğer adıyla mola. Coşkulu bir gökyüzü var üstümüzde. Acele etmeliyiz, yağmur ve kara dair imzalar okunuyor  :) ...

Gökyüzü Yeryüzüne İndiğinde

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

Şu küçük yağmur damlaları bir arada koşar adımlarla, rüzgarla iş birliği yapıp bir güzel mutlu mutlu benzettiler bizi; fırtına adı altında. Yapraklar uçuştu önce, toz toprak uçuştu ,…

Kanyon'da Sabah Sisi ve Düşen Bir Fotoğrafçı

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

Yazılı Kanyon'da  Saat 07:00 'de Alarm durumuna geçiliyor. Bir fotoğrafçı, köprü yakınlarında çekim yaparken düşmüş, yeri tam olarak bilinmiyor. Öncü ekip hemen yola çıkıyor, koordinasyon merkezi oluşturuluyor ve…

Mor Bir Sabaha Uyandık

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

Karakayalar'ın Akasya koruluğunda mor bir sabaha uyandık. Gece kayan yıldızlara bağırıp duran böcekler şimdi yapraklarla birlikte uyuyorlar. Gökyüzünde iz bırakarak parçalanan göktaşını konuştular bütün gece. Onlar uyanmadan,  güzel…

Aladağlar Demirkazık'ta Gün Batımı

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Deniz Tokay

Aladağlar'da gün batımı; Küçük Demirkazık ve Büyük Demirkazık zirvelerine kuzey batı yüzünden bakıyoruz. Türkiye Dağcılık Federasyonu'nun 2009 faaliyet programında yer alan İleri Kaya Eğitim Kampı'ndayız. Kamp alanımız Mümtaz Çankaya Dağ Evi'nin hemen yanındaki futbol sahası. Gün batımında, gün…

Zirveye Yürüyüş, Aladağlar Emler'e Tırmanış

F:Deniz Tokay

Yürüyüş dünyaya açılmadır. İnsanı mutlu yaşam duyguları içinde yeniden oluşturur. Tam bir duyumsallık isteyen derin düşünmenin etkin biçimine sokar insanı. İnsan bazen yürüyüşten değişmiş olarak döner ve çağdaş…

Hasanoğlan Bizi Bekliyor

Fazlı Öztürk - AFSAD Hasanoğlan Çalışması

3-4-5 Temmuz tarihlerinde eski Hasanoğlan Köy Enstitüsü ve Yüksek Köy Enstitüsü yeni adıyla Hasanoğlan Anadolu Öğretmen Lisesi'nin yerleşkesinde yapılan Hasanoğlan Bizi Bekliyor etkinliklerine AFSAD adına katılım sağladık.

İpin Ucunda; Hayata Daha Sıkı Sarılmak İçin

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Deniz Tokay

İpin ucunda. Hayata daha sıkı sarılmak için, ipin üzerinde bir başka iple ipin ucunda.

Meşhur düğüm, emniyet noktasından inen ipe sımsıkı sarılıyor, neredeyse onu boğacak, bir hayat üzerine binince, ölümüne sıkıyor ötekini ve sıkışıyor,  hayatın bağlandığı  inanılması…

Şifa Gökyüzündeymiş

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Deniz Tokay

11 Temmuz Cumartesi, Ankara Hüseyin Gazi - Peksimet Kayalıkları batı yüzündeyiz. Şehri feci bir sıcakla başbaşa bıraktık, kaçtık geldik. Güneş henüz kayaların arkasındayken biz  gökyüzünde serin tırmanışlar yapıyoruz. Hafif bir rüzgar esiyor. Kurumuş otların kokusu ve etraftaki böceklerin ayak…

Uyuzsuyu Şelalesi

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Tarık Yurtgezer

Nallıhan’dan Göynük yönüne doğru giderken önünüze bir tabela çıkar. Bu tabela yolun sol tarafını işaret eder ve üzerinde şu yazı vardır: UYUZSUYU ŞELALESİ.

Kafanızı kaldırıp yolun sol tarafına baktığınızda heybetli bir dağla yüz yüze gelirsiniz. Bu…

Özgürlük İki Tekerde, Bisiklete Yol Ver

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Deniz Tokay

Şehir büyüdükçe daralıyor, yollar arabalarla birlikte büyüyor, genişliyor, çoğalıyor, kaldırımlar yok oluyor, insan küçülüyor.  Yukarıdaki fotoğraf için bisiklet, termos,  ekmek arası bir şeyler, gün batımı ve sonbahar gerekti. Ötekini…

Mavigerdan Benimle Arkadaş Olmaya Karar Verdi

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Melih Özbek

Kuş fotoğrafçılarının hemen öğrendiği bir şey vardır: Kuşlar kaçar. Fotoğrafını çekmeye çalıştığınız bütün kuşlar sizden kaçarlar. Önceleri doğal karşılasanız da, bir süre sonra size ağır gelmeye başlar. "Ben kötü…

Damladan Yükler

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Deniz Tokay

Sabahın ilk saatleri her zaman hediyelerle doludur. Fotoğraf için çokça tavsiye edilen sabahın ilk ışıklarında kalktım ve sırtında damladan yükleriyle bu böceği çektim.  Başka zamanlarda yanına yaklaşılması mümkün olmayan  böcekler serin sabah saatlerinde çekim için çok daha elverişli oluyorlar,…

F:Nuran Akkılıç Kansu

Ateşin Başında

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Sinan Vargı

Kışın en soğuk günleri. Doğa atelyesi olarak Bolu Demirciler yaylasında yarı belimize kadar karda kardelen fotoğrafı çekmek için gidiyoruz. Önce kardelenler sonra da hemen batan güneşi fotoğraflamak için…

Bir Şafağın Yakasına İliştirilmiş Saniyeler

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Emir Yüksel

Erciyes dağı yaz tırmanışı. Zeminin baskın çoğunluğu çarşak. Kar yok ama buz var, çok sert, iz açılmıyor. Taşlardan ilerliyoruz. Ekip istekli. Gece dağ evinden başladık tırmanmaya, kamp yok. Uzun süredir uyumuyoruz. Az önce doğdu güneş. Alevden saçlarını yüzümüze…

Erciyes Doğu Cepheden Ufka Bakış

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Deniz Tokay

Bu fotoğraftan yaklaşık iki saat önce kayak merkezinden yürüyüşe başladık. Gece, dolunay vardı ve görüş açıktı, kafa lambasına dahi gerek duymadık. Kayak merkezinden telesiyej hatlarını takip ederek tırmanıyoruz. Bir mola zamanı güneş sırtımızdan doğmaya başladı. Şimdi…

Sıradan Bir Deniz Kıyısını Sıra Dışı Bir Hale Getirebilirsiniz

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Tarık Yurtgezer

Hemen herkes tatil yapmak amacıyla yazın bir yerlere gider. Fotoğraf meraklıları yanlarında makinelerini de götürmeyi ihmal etmezler.

Tatilde hatıra fotoğrafları dışında ne çekilebilir? Gittiğiniz yörenin insanı, tarihi kalıntıları, manzarası, çarşı Pazar vs. fotoğrafı çekilebilecek konulardır.

Beyşehir Fotoğrafçılar Buluşması'ndan

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Tarık Yurtgezer

17-19 Mayıs günleri arası Beyşehir’deydik. Selçuklu Fotoğraf Derneğinin (FOTOSEL) düzenlediği Beyşehir Fotoğrafçılar Buluşmasına Türkiye’nin hemen hemen her tarafından fotoğrafseverler gelmiş Beyşehir’in güzelliklerini fotoğraflıyordu. Biz de Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği (AFSAD) üyeleri olarak onların arasındaydık.

Ilgaz Fotoğraf Kampında Gün Batımı

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Tarık Yurtgezer

12-13 Temmuz günlerinde AFSAD Doğa Fotoğrafı Gurubundan bazı arkadaşlarımla Ilgaz’da bir foto-kamp yaptık.

Cumartesi akşamıydı. Sabah erkenden yola çıkmış Ilgaz’a varıp kampımızı atmıştık. Erkenden uyanma, yolculuk ve akşama kadar ormanda yürüme, kelebek…