Ana Sayfa > Fotoğraf > Fotoğraf Hikayeleri

Kanyon'da Sabah Sisi ve Düşen Bir Fotoğrafçı

Fotoğraf Hikayeleri: Deniz Tokay

Yazılı Kanyon'da  Saat 07:00 'de Alarm durumuna geçiliyor. Bir fotoğrafçı, köprü yakınlarında çekim yaparken düşmüş, yeri tam olarak bilinmiyor. Öncü ekip hemen yola çıkıyor, koordinasyon merkezi oluşturuluyor ve ekipler belirleniyor, teknik ekipte görev alıyorum, malzemeleri kuşanıp bölgeye doğru yola koyuluyoruz. Yolda aldığımız habere göre öncü ekip yaralının yerini tespit etmiş ve ilk müdahaleyi gerçekleştirmiş, kayalık bir bölgede sette bulunan yaralının aşağı indirilmesi için gerekli çalışmalar başlatılmış. Kısa sürede öncü ekip ile görsel temas kurabileceğimiz kanyonun karşı tarafına ulaşıyoruz. Öncü ekip yaralıyı kayadan indirmek için paketlerken, biz de kanyonun derin duvarlarında karşıdan karşıya bir ip köprüsü kurmak için çalışmalara başlıyoruz.

Sabahın ilk ışıkları zirvelere düşerken, önceki günün yağışlı havası yerini sise bırakmış, derin vadide sakin ve mutlu hareket eden beyaz bir bulut dolaşıyor, belki de olan bitene şaşırmış, sürekli yer değiştiriyor. Telsizden gelen anonslar, planlandığı gibi ip köprüsünün kurulumu ve teknik konuşmalar sırasında zaman zaman çalışmaları ve ortamı görüntülüyorum. Vadinin belli bölümlerini silüet olarak kaydetmek sisi ve rengini gördüğünüz gibi kaydedebilmek için ışık ölçümümü en aydınlık alandan gerçekleştiriyorum. Vadinin sağdaki çizgilerini diyagonal yerleştirip, silüeti güçlendirecek ağaçları da kareye almayı ihmal etmiyorum.

Kamp sırasında öğrendiğimiz makara sistemleri ile ipi iyice gerip köprüyü oluşturuyoruz. Yaralıyı ve yanında bir arkadaşımızı karşı taraftan güvenli bir şekilde gerçiriyoruz. Medikal ekip yaralının gerekli müdahalelerini gerçekleştiriyor, sedye ekibi de yaralının sevki için devreye giriyor.  İp köprümüzü toplayıp bizde koordinasyon merkezine doğru harekete geçiyoruz.  TDF  Yaz Arama Kurtarma  Kampı'nın son gününde  gerçekleştirilen  tatbikat başarılı bir şekilde tamamlanıyor.  Bizi izleyen beyaz bulut , ağaçların üstünden gökyüzüne süzülüp kayboluyor.