Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Divrik Dağı (2534 m) Tırmanışı

27 Haziran 2011 - Arif Öztürk

Merhabalar hemen hemen bütün dağcıların dibinden geçip gittiği sessiz sedasız bir dağın hikayesi ile karşınızdayım. Hacer boğazına tepeden baktığınızda tam karşınızda görünen kara bir piramittir o. Ya da Delialiuşağı köyünden Kapuzbaşın'a giderken karşınıza çıkan Aladağlar Makalusu dur. Yıllar önce Çamardıdan motosikletle Kapuzbaşı'na yaptığımız yolculukta çıkmak istemiş ancak aşırı yağmur bizi baya hırpalayınca geri dönmeyi yeğlemiştik. Kısmet 26 Haziran 2011 tarihinde zirveye varmakmış. Bir diğer ekibimiz de Mehmet Divili önderliğinde Hasan Dağı faaliyetini gerçekleştirdi.

Niğde ye takribi 150 km uzaklıktaki Kapuzbaşı şelalerinde gözlerimizi dinlerdikten sonra aynı isimdeki köyden yükselen yayla yolundan kamp yerine vardık. 1720 metredeki kamp yeri ufak bir çeşme başı. Dağın kuzey yamacındaki yaylalarda hayvancılık yapan köylülerin yaylaları var.

Çobanlardan ve onların keçilerinden başka kimsenin uğramadığı bu dağa Dağcılık adı altında 5 kişilik bir ekiple ilk çıkan bizlerdik. Gün doğmadan kalktık ve doğuya döndük yüzlerimizi insan ne için yaşar sorusunu cevabını ellerime havaya kaldırarak sorarken gözlerim çoktan cevabı bulmuştu. Zirvesinde kale yıkıntılarını andıran yapıların olduğu bu dağa kamp yerimizin üzerindeki özden (öz ya da öze bölgede baca türevi dere yatağına verilen isim) tırmanarak başladık. Tırmanış hattı aladağlar panoramasını içeriyor ve insana tırmanırken hayaller kurduruyor. Bir bakıyorsunuz Vay vayların kuzey duvarı. Başka bir yerde Hacer ormanları önünüzde yatmış uzanmış. Emler zirvesi güneş altında parlıyor. Zirveye Kuzey istikametine yönelerek çıkıyorsunuz. Çıkış 3 saat sürdü ve 8:30 da zirvede idik. Erciyes uzaklardan selamladı bizi. Bakır dağları uzaklarda....İniş çıkıştan daha zahmetli, belirgin bir rota yok. Ayrıca Akan kar sularının açtığı yerlerden iniyorsunuz basamak basamak. bu nedenle de dizleriniz hayli zorlanıyor. Zirve de 1 saatten fazla kaldık. Hatta bir ara uyukladım bile. Saat 10:00 da ayrıldık zirveden ve 12:30 da kamp yerinde buz gibi karpuzu mideye indirdik. Araçla aynı yoldan memlekete döndük. Güzel yorucu bir faaliyetti. Aynı saatlerde 5 dostumuz da Hasan Dağı faaliyetini icra etmişlerdi.

Yorgunluk, anılar ve hayallerle dolu bir hafta sonu daha evlerimize dönmüştük. Benim zıpırların Baba bizin neden götürmedin sorgularını atlatmak dağa tırmanmaktan daha zordu benim için...