Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Demirkazık (3756 m), Hodgkin-Peck (Güney Batı) Kulvarı

Ahmet Taşçı - 19-21 Mayıs 2011 - Yaz Tırmanışı

Etkinliğin Adı:
Aladağlar Demirkazık Dağı (3756m.) Güneybatı Kulvarı (Hodgkin/Peck Kulvarı)

Türü:
Yaz tırmanışı

Tarihi:
19-21 Mayıs 2011

Zorluk Derecesi:
AD (ASSEZ DIFFICLE / OLDUKÇA ZOR) III derece kaya tırmanışı ve 45-55 derece eğimli kar-buz (Değerlendirme: Tunç FINDIK)

Hava Durumu:
Aşağıda değerlendirilmiştir.

Zemin Durumu:
Kulvar içi tamamen kar kaplı, tırmanış sırasında sert kar, iniş sırasında yumuşamaya başlayan kar.

Teknik Malzeme:
Kask, Kazma, Krampon,50 metre  yarım ip + 60 metre yarım ip  (kullanılmadı),  HMS, Kilitli Karabin, Emniyet Kemeri, Emniyet malzemeleri.

Kamp Yeri:
Sokullu Pınar
Süreler

Tırmanış:
7 saat 45 dakika   İniş: 4 saat

Lider:
Mustafa ARIZ (Doruk Dağcılık Kulübü İZMİR)

Ulaşım:
Şehirler arası otobüs / Minibüs / Traktör

Aksaklıklar:
Havanın istikrarsız olması

Öneriler:
Rota bulma sorunları yaşanabilir bu yüzden ekipte rotayı bilen birisinin olması gerekir,  çığ riski sebebiyle uygun hava şartları değerlendirilmeli.

Katılanlar
Duygu AK (ESDİT)
Ahmet TAŞCI (ESDİT)
Esin HANDAL  (Denizkızı Sualtı ve Doğa Sporları/İSTANBUL)
Doruk Dağcılık Spor Kulübü (İZMİR) 10 sporcu

Günlük
18 Mayıs 2011 Çarşamba:
Eskişehir terminalinden 21:30 otobüsü ile Niğde’ ye hareket.

19 Mayıs 2011 Perşembe:
Sabah 06:30 Niğde’ye ulaşıp dönüş için biletimi aldıktan sonra terminalde çay içip kitap okuyordum ki, bankların üzerinde uyumaya çalışanın Duygu olduğunu fark edince yanına gittim. En son 2007 yılında görüştüğümüz Duygu ile tesadüfen karşılaştığımızı düşünürken aynı ekiple  Peck Kulvarından tırmanacağımızı öğrenince çok sevindik. Saat 9 gibi İzmir’den beklediğimiz otobüs de geldi. Doruk Dağcılık Kulübü sporcuları ile tanıştıktan sonra  şehre hareket edip çorba ve kısa bir geziden sonra 11:00 otobüsü ile Demirkazık köyüne hareket ettik. Dağ evinin önünde bizi bekleyen traktöre çantalarımızı yükleyip milli parklar giriş ücretini ödedikten sonra Sokullu Pınar kamp yerine hareket ettik. Kampı kurup yemeğimizi yedikten sonra Peck kulvarını görebilmek için karayalak vadisinin girişindeki tepeye kadar yürüyüş yapıp kulvarı inceledik. Akşam 17:00 da Lider Mustafa ARIS teknik toplantı yaptı, harita üzerinde kulvarı, kar ve malzeme durumunu değerlendirip gece 02:00’ da hareket etmek üzere çadırlarımıza çekildik.

20 Mayıs 2011 Cuma:

Gece 01:00 da telefonun alarmı ile uyandım, gündüzden bulutlar topluyordu, gece bir arada yağmur yağmıştı, şimdide hava kapalıydı, yinede herkes uyanmıştı, çorba ve kahvaltı için su kaynatmaya başlamıştım ki gök gürültüsünün ardından yağmur başladı. Hareket saatini 03:00 olarak değiştirdik fakat  yağmur durmadı. Tabiki faaliyet iptal. Uyumaya devam.
Sabah kahvaltıdan sonra 2. Narpuz vadisinin kapı girişine kadar yürüdük. Dönüşte Kayacık Pınarında mola verecektik fakat yağmur buna pek izin vermedi. Kampa döndük, yemek çay sohbet derken akşam oldu. Hava bir açıyor bir kapatıyordu. Gece yola çıkıp zirve deneyecektik, uyumalı ve dinlenmeliydik.

21 Mayıs 2011 Cumartesi:
01:00 da alarm çalıyor, hemen fırladım çadırın kapısını açıp büyük bir merakla dışarıya baktım hava çok da kötü değildi, kahvaltının ardından zirve için yola çıkma kararı alındı.  02:00 da  15 kişi yola çıktık. Kayacık Pınarının biraz üzerine geldiğimizde bir arkadaşımız, kulvara girip de biraz yükseldikten sonra 3200 de başka bir arkadaşımız dönüş kararı aldılar. Kulvar girişinde kramponum bana kötü bir sürpriz yaptı ve ayağımdan çıktı. Emniyetli bir yere geçip tekrar takmam zaman alsa da ekibe yetiştim. Artık attığım her adımı dikkatli atmam gerekiyordu. Kulvar içinde ilerlerken hava bir açıyor bir kapatıyor aşağıdan vadi tabanından bulut yumağı bizi takip ediyordu.  Bir ara kar  atıştırdı.

Saat 09:45 de zirveye ulaştık. Tüm Aladağları bulut kaplamıştı. Uzakta sadece Kaldı ve Alaca zirveleri az da olsa görünüyordu. Birbirimizi tebrik ettikten ve fotoğraf çektikten sonra inişe geçtik. Aynı rotadan indik,  7 saat 45 dakikada çıktığımız rotayı 4 saatte indik. Dağın tabanından zirve yaklaşık 1400 metre, bunun 1100 metresi Peck kulvarının kendisi. 4 saatte inmemize rağmen oldukça zorlandığımı söyleyebilirim. Çünkü çıktığımız kulvarı geri geri iniyorduk ve bu da oldukça yorucuydu.

Kampa ulaştığımızda hava çadırlarımızı toplayıncaya kadar bekledi.  Traktöre bindiğimizde atıştırmaya başlamıştı. Aslında bir gün daha kalıp Çelikbuyduruna çıkmayı istemiştim fakat ilk gün yağış planlarımı değiştirmeme neden oldu. Yinede bu istikrarsız hava şartlarında kendimize bir pencere bulup zirveye ulaşmayı başarmıştık. Belki de dağ ilk gün yağmurda sabırlı davranıp moralimizi yüksek tuttuğumuz için bizi zirvesiyle ödüllendiriyordu.  Eğitimlerden ve tecrübeli sporculardan öğrendiğim bir şey “dağ izin verirse çıkılır.”  Dağ izin verdi ve çıktık.

18:00 da kalkacak olan otobüse 10 dakika kala yetiştim, hızlı bir şekilde kendime simit ayran aldıktan sonra otobüs hareket etti. Uyandığımda Eskişehir’ e gelmiştik.

Beni ekibine dahil eden ve kendi sporcularından ayırmayan  TDF eğitimlerinde derslerini büyük bir ilgi ve beğeni ile takip ettiğim Doruk Dağcılık Spor Kulübü Eğitmeni Mustafa ARIZ hocama,

Beni aralarına kabul edip hiçbir şekilde yabancılık çekmeme izin vermeyen sporcu arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

Fotoğraflar için
www.esdit.com
www.esdak.org
www.picasaweb.google.com/26ahmet222

Bütçe (1 kişi)

Eskişehir-Niğde Otobüs                                         40,00
Niğde-Eskişehir Otobüs                                         35,00
Niğde-Demirkazık-Niğde minibüs                            14,00
Demirkazık-Sokullupınar-Demirkazık Traktör          16,00 (Toplam da gidiş dönüş 120 TL)