Biz Kimiz, Hakkımızda Fotoğraf, Fotoğrafçılık Dağcılık Doğa Yürüyüşleri, Trekking, Gezi Doğa, Çocuk ve Doğa, Ağaç Türleri, Böcekler ve Bitkiler Bisiklet, Parkurlar, Yazılar, Anılar Sponsorlar İletişim

Çocuğumla Doğadayız Çocuğumla Doğadayız

E-Posta:

Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Hasan Dağı ve Erciyes Dağı Tırmanış Raporu

ADKK - Müslüm Öndeş, 16-17-18-19 Mayıs 2009

Ankara Dağcılık, Kayak ve Kış Sporları İhtisas Kulübü sporcusu olarak Türkiye Dağcılık Federasyonunun 2009 yılı yaz tırmanışları faaliyet programında yer alan 16-17 Mayıs 2009 tarihlerinde Hasan Dağı, 18-19 Mayıs 2009 tarihlerinde 13. Erciyes Dağı Geleneksel Gençlik Haftası Tırmanışına katıldım ve zirve tırmanışlarını başarıyla gerçekleştirdim.  Gençlik haftasında öylesine anlamlı ve önemli iki tırmanışa katıldığım için mutluyum.

16 Mayıs 2009 günü saat 01.00’de Aydoğanlar firmasına ait otobüsle AŞTİ’den Aksaray’a hareket ettim. Saat 04.30’da Aksaray otogarı karşısındaki otoyoldan indim. Otogarda günün aydınlanmasını ve kahvaltı yapmak için lokantanın açılmasını bekledim. Sabah kahvaltısını terminalden yaptıktan sonra saat 06:30’da taksi ile Aksaray Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne gittim. Benden önce gelen arkadaş ve eğitmenlerle buluşup gelen gurupları karşıladık. Saat 11:00’da Aksaray Cumhuriyet Meydanında Hasan Dağı tırmanışı açılış töreni yapıldı. Saat 12:30’da Minibüs, kamyonet ve özel araçlarla Helvadere Köyüne gittik. Öğle yemek molasından sonra 13:30’da Hasan Dağına hareket ettik. Saat 14:30’da Karbeyaz Otel'in yanındaki yeşil alana kampı kurduk. Kısa bir bölge keşfinden sonra tırmanış hazırlıklarına başladık. Kazma, krampon, zirve çantası ve giysilerimizi hazırladık. Kamp bölgesinde saat 16:00’da toplantı yapılarak çıkış rotasının sol kar kulvarı olacağı ve tırmanışın 17 Mayıs 2009 saat 04:00’da başlayacağı söylendi. Güneş batmadan akşam yemeklerimizi yiyip dinlenmeye çekildik. Saat 03:00’da uyanıp kahvaltı yaptık ve son hazırlıklarımızı tamamlayıp saat 04:00’da tırmanışa başladık. Hasan Dağı tırmanışına 18 kulüpten 10 bayan 23 erkek olmak üzere 33 sporcu ve eğitmen katıldı. Saat 06:45’da sol kar kulvarının başına geldik. Kar kalınlığı yukarı çıktıkça arttı. Sabah kar orta sertlikte idi. Kar kulvarında tırmanış eğime bağlı olarak uzun sürdü. Saat 09:20’da küçük zirve sırtına ulaştık. Üstteki birinci çanağın içinden geçenek ikinci çanağın yanından büyük zirvenin sağ sırtından saat 09:45’da zirveye ulaştık. Zirve kutlamaları ve fotoğraf çekimleri, yeme ve içme için 45 dakikalık moladan sonra büyük zirvenin sol sırtından küçük zirveye doğru saat 10:45’de inişe geçtik. Uzun ve karlı klasik rotayı takip edilerek iyice yumuşayan kardan inişe devam ettik. Saat 13:50’de kamp alanına ulaştık. Bu tırmanışta kazma kullandık, krampon kullanmadık. Kampı toplayarak saat 16:00’da Aksaray’a hareket ettik. Yalnız Hasan Dağı tırmanışına katılan arkadaşlarla vedalaşıp ayrıldık. 18 Mayıs 2009 günü Erciyes Dağı tırmanışı için Kayseri’ye gidecek 16 Sporcu ve eğitmenle dinlenmek için Aksaray’da Yuva Otel’deki odalarımıza yerleştik. Akşam yemeğinde buluşup sonra şehir turuna katıldık. Günün yorgunluğunu atmak üzere dinlenmeye çekildik.

18 Mayıs 2009 günü saat 05:00’da uyanarak kahvaltımızı yaptık servis araçları ile 06:00’da otelden ayrılarak otogara gittik. Otobüsümüz saat 06:30’da Kayseri’ye hareket etti. 2,5 saat süren bir yolculuktan sonra Saat 09.00’da Kayseri Otogarına ulaştık. Servis araçları ile Kayseri gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne giderek diğer arkadaşlarla buluştuk. Eksik kalan malzemelerimizi tamlamak için alışveriş yaptık. Saat 11:00’de belediye otobüsüyle Erciyes kayak merkezindeki dağevine hareket ettik. Saat 12:00’da dağevindeki odalarımıza yerleştik. Saat 16:00’da teknik toplantı için salonda toplandık. TDF Başkanı Alaattin Karaca’nın açılış konuşmasından sonra teknik malzemeler dağıtıldı. Havanın sıcak olması nedeniyle çığ tehlikesine karşı tırmanış rotası olarak çıkış için çobanini sırt rotası takip edilerek Hörgüç kayanın solundan geçerek arkasındaki kar kulvarı takip edilerek zirveye çıkılması kararlaştırıldı. İniş içinde aynı rotanın kullanılmasına ve çıkış saatinin 03:00 olmasına karar verildi. Odalarımıza çekilip akşam yemeğini yedik ve son hazırlıklarımızı tamamladık. Saat 20:30’da dinlenmeye çekildik.

19 Mayıs 2009 günü saat 02:00’da uyanarak kahvaltı yaptık, tırmanış hazırlıklarımız tamladık. 26 kulüp 14 bayan 32 erkek olmak üzere 46 sporcu ve eğitmenle saat 03:00’da telesiyeje binerek ikinci etaba kadar çıktık. 45 dakika süren telesiyej yolculuğundan sonra saat 04:00’da tırmanışa başladık. Çobanini sırt rotası takip edilerek tırmanışa devam ettik. Aşağılarda kar kalınlığı az, tepe üstleri açık, vadilerde kar kalınlığı fazla. Ölçmek için 65 cm kazmamı denedim, kazma tamamen gömüldü. Sırt rotasındaki kar, rüzgar yönüne bağlı olarak bazı yerlerde sağ tarafta, bazı yerlerde sol tarafta birikmiş, parmak kayaların üstündeki sırtta balkonlar oluşmuştu. Yukarı tırmandıkça kar kalınlığı artıyordu. Kısa molalar vererek tırmanışa devam ettik. Balkon ve sırt arasındaki çatlaklara rastladık. Bazı yerlerde ara boşluklar oluşmuştu, bazı rotalarda üst tabakaların kayması ile çığların düştüğünü gördük. Saat 08:10’da Hörgüç kayanın yanına ulaştık. Kısa bir moladan sonra kazma ve krampon kullanarak Hörgüç kayanın sol tarafını takip edilerek yan geçişle çığ düşme tehlikesine karşı da ip açılarak yan geçişi tamlandık. Hörgüç kayanın arkasındaki kar kulvarını takip edilerek Hörgüç kaya ile küçük zirveyi birbirine bağlayan boyuna tırmandık. Saat 10:05’da küçük zirveye çıktık. Zirveye çıkan sporcular sevinçle kucaklaştı. TDF Başkanı Alaattin Karaca zirvede sporcuların19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramını kutladı, günün anlam ve önemini belirten konuşma yaptı, saygı duruşu ve istiklal marşımızın söylenmesi ile tören sona erdi. Zirve fotoğrafları çekildi, yeme ve içme molasından sonra zirvenin aşırı karlı ve rüzgarlı olması, havanın sıcaklığı ve teknik malzeme dikkate alınarak büyük zirveye tırmanmak için temsili gurup görevlendirildi. Büyük ve küçük zirve tırmanışların tamamlanmasıyla çıkış rotasını takip edilerek inişe geçtik. Zirve dönüşünde karın yumuşaması nedeniyle zaman zaman bacaklar boşluklara gömüldü. Hörgüç kayanın alt yan geçişinde düşme ve çığ tehlikesi nedeniyle yine ip açıldı ve geçiş tamamlanarak sırt rotasında mola verildi. Sırt rotasındaki yedi tepe zirve yapmanın mutluluğu ve sabırla aşılarak saat 16:00’da ikinci etaptaki telesiyeje ulaşıldı. Telesiyejle iniş saat 16:45’de tamamlandı. Dağevine ulaşan sporcuları birbirini kutlaması ve eğitmenlere teşekkürlerini bildirmesi ile tırmanış tamamladı. Dinlenme ve dönüş hazırlıkların tamamlanması ile saat 18:00’da belediye otobüsüyle Kayseri’ye hareket edildi. Sporcu ve eğitmenlerle vedalaşarak saat 18:30’da şehir merkezinde tırmanış sona erdi. Şehirde başlayan tırmanış organizasyonu şehirde bitti. Saat 21:00’da Metro firmasına ait otobüsle Ankara’ya hareket ettim. 20 Mayıs 2009 saat 01.30’da Ankara’ya geldi.

Hasan Dağı ve Erciyes Dağı tırmanışına kulübüm adına katıldığım için gurur duyuyorum. Kulübümüzün bayrağını zirvelerde dalgalandırmaya devam edeceğim. Bana maddi ve manevi destek veren TDF yönetimine, eğitmenlere, kulübüme, arkadaşlarıma ve eve dönmemi sabırla bekleyen sevgili aileme teşekkür ediyorum.

Hasan Dağı ve Erciyes Dağı tırmanışlarına ait fotoğrafları aşağıdaki Internet adreslerinden izleyebilirsiniz.

http://picasaweb.google.com.tr/mondes071/20090519ERCIYESDAGI# , http://picasaweb.google.com.tr/mondes071/20090517HASANDAGI#