Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Kızlarsivrisi (3070 m) Zirve Tırmanış Raporu

ADK:Müslüm Öndeş, Bahadır Alyavuz, Mehtap Aytaç Alyavuz, Asuman Erçin ve Mustafa Aslankurt

Tarih : 21-22 Haziran 2008
Rota : Klasik
Kamp Yeri: Üçkuyular
Sporcular : Müslüm Öndeş, Bahadır Alyavuz, Mehtap Aytaç Alyavuz, Asuman Erçin ve Mustafa Aslankurt
Tırmanış süresi : 8 saat
Teknik Malzeme : 5 Kask, 10 baton,
Hava Durumu : 21-22 Haziran 2008 hava açık ve güneşli

21-22 Haziran 2008 tarihleri arasında düzenlenen 15. TODOSK Ulusal Dağcılık Şenliğine katılmak üzere 20 Haziran 2008 günü saat 23.30 ben, Asuman Erçin ve Mustafa Aslankurt AŞTİ’den buluşarak Güney Akdeniz firmasına ait otobüsle saat 00.00’da Antalya’ya gittik. Bahadır Alyavuz ve Mehtap Aytaç Alyavuz arkadaşlarımız Antalya’da tatilde oldukları için bize oradan katılacaklar.

21 Haziran saat 07.30’da Antalya terminaline indik. Kahvaltı yaptık, Mersin, Ankara ve İstanbul’dan gelen diğer guruplarla tanıştık ve Todosk ile haberleşme sonucu saat 09.00’da bizi terminalden alarak törenin yapılacağı Cumhuriyet Meydanına götürdüler. Bahadır Alyavuz ve Mehtap Aytaç Alyavuz ile tören alanında buluştuk.

Saat 10.00’da Todosk Başkanı Ahmet Şimşek’in açılış konuşması ile tören başladı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile tören tamamlandı. Sırt çantalarımızın bir otobüs ve iki midibüse yerleştirilmesi ile saat 11.00’da Elmalı ilçesine hareket ettik. Saat 12.30 Elmalı’ya geldik. Eksik ihtiyaçların tamamlanması ve yemek için saat 14.00’a kadar mola verildi. İhtiyaçlar tamamlandı, yemekler yenildi ve otobüsler saat 14.00’da Üçkuyular kamp alanına hareket etti.

Saat 15.30’da Üçkuyular kamp alanına geldik. Çadırların kurulması ile kamp düzeni alındı. Guruplar bölge keşfi yapmak üzere etrafa dağılmaya başladı. Kızlarsivrisini uzaktan görmek üzere saat 17.00’da yola koyuldum. Sedir Araştırma Ormanının muhteşem güzelliği ve gizemliği arasında kızlarsivrisini görünce büyülendim. Saat 17.30’da kamp alanına geri dönerek saat 18.00 başlayan akşam bilgilendirme toplantısına katıldık. Zirve yapacak gurupların saat 03.30’da, yürüyüş yapacak gurupların saat 09.00’da hazır olunması istenildi. Toplantıdan sonra saat 18.30 Todosk’un verdiği akşam yemeği yedik. Saat 19.30 kamp ateşinin yakılması ile guruplar etrafında toplanıp sohbetler edildi, şarkılar türküler söylendi. Saat 10.30’da sessizlik saati ile uyuduk.

Saat 02.30 kalkarak kahvaltı ve zirve tırmanışı hazırlıklarını tamamlayıp saat 03.30’da petrol platformuna kadar iki midibüs ile gittik. Saat 04.00’de iki gurup halinde zirve tırmanışı başladı. Zirveye doğru giden belirgin patika takip edilerek tek ardıca, oradan tek ve çiftli babalar takip edilerek zirveye doğru tırmandık. Tırmanış uzadıkça guruplar arasındaki mesafeler açıldı. Saat 07.30’da rehber Rıza KURT ile zirveye ulaştım. Zirve defterinin imzaladım, Kutlamadan sonra ADK flamamızı zirve direğine bağladım ve hatıra fotoğraflarını çektim. Saat 08.00’de Mustafa Aslankurt, saat 08.10’da Asuman Erçin, saat 08.30’da Bahadır Alyavuz ve Mehtap Aytaç Alyavuz zirveye ulaşması ile ADK gurubu zirve tırmanışını başarıyla tamamladı. Diğer gurupların zirveye ulaşması ile panayır yerine dönen zirvede yemekler yenildi, içecekler içildi, ikramlar yapıldı, tebrikler kabul edildi, fotoğraflar çekildi.

Zirvenin verdiği mutluluk ve özgürlük havası ile saat 09.00’da dönüş başladı. Çarşaklı iniş rotasından sonra iniş patikasını takip ederek saat 11.00’da petrol platformuna geldim. Midibüslerin son gurubun inmesini beklemesi üzerine yürüyerek saat 11.30’da kamp alanına geldim. Dinlenme ve gurubunuzun tamamlanması ile zafer mutluluğunu yaşadık ve tebrikleştik. Rehberlerden gelen çağrı üzerine çadırlarımızı toplayıp dönüş hazırlıklarımızı tamamladık.

Hazırlıklarını tamamlayan kamp sakinlerin sırt çantalarını otobüs ve midibüslere yüklemesi ile saat 14.30’da Üçkuyular kamp alanını terk ettik. Korkuteli ilçesinde verilen moladan sonra saat 17.30 Antalya’ya geldik. Bir sonraki yıl yapılacak zirve tırmanışında buluşmak üzere arkadaşlarla vedalaştık.

Bahadır Alyavuz, Mehtap Aytaç Alyavuz ve Asuman Erçin’i tatil yapmak üzere Antalya’dan bırakarak Mustafa Aslankurt ile birlikte saat 22.00 Güney Akdeniz otobüsü ile hareket ederek saat 06.00’da Ankara’ya geldik.

21-22 Haziran 2008 Kızlarsivrisi zirve tırmanışımıza destek veren Ankara Dağcılık, Kayak ve Kış Sporları İhtisas Kulübümüze, ailelerimize ve katılımcı arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz.