Biz Kimiz, Hakkımızda Fotoğraf, Fotoğrafçılık Dağcılık Doğa Yürüyüşleri, Trekking, Gezi Doğa, Çocuk ve Doğa, Ağaç Türleri, Böcekler ve Bitkiler Bisiklet, Parkurlar, Yazılar, Anılar Sponsorlar İletişim

Çocuğumla Doğadayız Çocuğumla Doğadayız

E-Posta:

Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Erciyes (3917 m), Kuzey Kar Buz Kulvarı ve Güney Batı Yüzü Tırmanışı

Deniz Tokay, M. Şamil Demirel - 18-21 Mayıs 2011

ETKİNLİĞİN ADI: Erciyes Kuzey Kar Buz Rotası Zirve Tırmanışı.

ETKİNLİĞİN BAŞLANGIÇ TARİHİ: 18 Mayıs 2011

ETKİNLİĞİN BİTİŞ TARİHİ: 21 Mayıs 2011

ETKİNLİĞİN SORUMLUSU: Deniz Tokay

KATILIMCI LİSTESİ: Deniz TOKAY - M.Şamil DEMİREL

TEKNİK MALZEME: Kas, Kazma ve Krampon kullanıldı. İp götürüldü fakat tırmanış sırasında kullanılmadı.

ULAŞIM BİLGİLERİ:
Özel araç ile Ankara merkezden yaklaşık 4 saatlik bir yolculuk ile Kayseri Merkeze ulaşılmakta ve Kayseri merkezden Sütdonduran yaylasına yaklaşık 45 dakikada varılmaktadır.

KAMP BİLGİLERİ: Erciyes Sütdonduran Yaylası (2600 mt)

HAVA DURUMU: Tüm faaliyet boyunca hava; parçalı bulutlu ve aralıklı sağnak (yağmur ve dolu) yağışlıydı. Zirve günü sabah 0600-1300 arası parçalı az bulutluydu.

TIRMANIŞ BİLGİLERİ

Kamp Yerine Ulaşım
18 Mayıs 2011
Saat 2330’da Ankaradan Kayseri istikametine özel aracımızla harekete geçtik.
19 Mayıs 2011
0330 Kayseri merkeze ulaştık.
0900 Kayseri’den Erciyes Sütdonduran Yaylası’na harekete geçtik.
0945 Sütdonduran Yaylası’na ulaştık.
1130 Özel aracımızla stabilize yoldan ağır ağır ilerleyerek su deposuna vardık.
1300 Aracımızı su deposunda bırakıp kamp yükümüzle kamp yerine yükselmeye başladık.
1530 Dağ evine ulaştık ve kampımızı kurduk.
1900 Hava şartları dolayısıyla planımızı transtan, yalnızca zirve tırmanışına değiştirdik.

Zirve Tırmanışı
20 Mayıs 2011
0300 Uyanıp kahvaltımızı yaptık ve zirve çantalarımızı hazırladık.
0430 Kamptan ayrılarak rotaya doğru yükselmeye başladık.
0630 Üçgen kayaların solundaki kulvarın altına vardık.
0730 Kulvarın mümkün olduğunca sağından yükselerek üçgen kayaların üzerindeki sırta vardık ve kısa bir mola verdik.
0900 Molanın ardından görece az bir eğimde tırmanarak sırta ulaştık.
1030 Sırttan sonra zirveden batıya uzanan kulvarı yan geçerek kulvarın sağından yaklaşık 60 derece eğimde hafif sert karda iz açarak yükselmeye devam ettik ve zirveye ulaştık.
1035 Hava ve kar koşulları sebebiyle zirvede fazla duramadan inişe geçtik.
1330 Yumuşak karın da avantajıyla konforlu ve hızlı bir iniş yaparak kampa ulaştık. Kampa ulaşmamızın ardından bastıran dolu yağışıyla birlikte çadırımıza çekildik.

21 Mayıs 2011
0800 Hafif yağışlı bir gecenin ardından parçalı bulutlu bir sabaha uyandık.
0930 Kampımızı toplayarak su deposuna doğru alçalmaya başladık. Zirve Dağcılık’tan üç arkadaş da iniş için bize katıldılar.
1000 Dağ evinden su deposuna inen kar dolu vadinin doğal güzelliklerini izleyerek su deposuna vardık.
1730 Su deposundan özel aracımızla Kayseri merkeze vardık. Biraz vakit geçirdikten sonra yola devam ederek Ankara’ya ulaştık.

ZİRVE YAPAN SPORCULAR:
Deniz TOKAY - M.Şamil DEMİREL

AÇIKLAMALAR VE ÖNERİLER

• Faaliyeti Erciyes Trans olarak planlamıştık. Planımız kuzeyden kamp yükü ile zirveye ulaşıp, geceyi zirve ya da yakınlarında geçirip sonraki günde doğu yüzünden inmekti. Kar durumu ve hava şartları dolayısıyla planımızı kuzeyden zirve tırmanışı olarak değiştirdik. İyi ki de öyle yapmışız mevcut kar ve hava şartlarının bu faaliyete izin vermeyeceğini tırmanış sırasında da gördük.
  • Sütdonduran Yaylası’ndan su deposuna kadar mevcut stabilize yol’un durumu altı alçak bir özel araç için uygun değildi.
  • Su deposundan devam eden yol birkaç yüz metre ilerde kar birikmesi sebebiyle bizim tırmandığımız mevsimde kapanmıştı.
  • Su deposunda Belediye görevlisi olarak hizmet vermekte olan Ramazan Amca’nın güzel çayı ve samimi sohbeti kaçırılmamalıdır. :)
  • Su deposundan yaya olarak kamp yerine tırmanışta su deposunun güneye bakan sağdaki vadi tercih edilebilir.
  • Kamp yerinden rotaya ilerlerken sağda kalan sırt boyunca çığ kulvarları ve çığ akıntıları mevcuttu.
  • Üçgen kayaların sağında ve solunda eski çığ kalıntılarına rastlanıldı.
  • Rota boyunca kar durumu; yaklaşık 20-30 cm batan, kabuk altında toz kardı.
  • Sırta ulaşıldıktan sonra, soldan zirveye uzanan kulvarın karıştıralarak yanlış rotaya girilme ihtimali mevcuttu. Burada Müslüm Öndeş'in, Haldun Aydıngün'ün sağladığı bilgiler ve Gps verilerimiz çok işimize yaradı.
  • Zirveye uzanan sırtta korniş ve kılçıklar bulunmaktaydı.

TEŞEKKÜRLER

• İzleyeceğimiz rota ile ilgili tırmanış öncesinde ve sırasında bize destek olan Ankara Dağcılık’tan Müslüm Öndeş’e.
  • Fotoğrafları ve Erciyes'te Hayal Kurmak başlıklı yazısı ile bize destek olan Haldun Aydıngün'e
  • Tırmanış sırasında güncel hava durumu bilgilerini ileten Gezginder’den Bahadır Seyhan’a
  • Güzel sohbeti ve çay ikramları için de Ramazan Amca’ya

teşekkür ederiz.

f: Haldun Aydıngün - Erciyes'te Hayal Kurmak - Güney Batı Yüzünü gösteren fotoğraf

Harita ve Gps Kayıtları

Şunu daha büyük bir haritada görüntüle: Erciyes- Kuzey Karbuz Rotası

erciyes-kuzey-karbuz-deniz-tokay.zip

Google Earth KML , Garmin GDB ve GPS Exchange dosyası içeren bir paket.
Tür:zip, Boyut:56.3 KB,1631 kez indirildi.