Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ana Sayfa > Doğa > Doğa Sporları

Eymir'de Define Arayışı

Geocaching - Deniz Tokay , Nuran Akkılıç Kansu

Nuran'la hafta içi akşam üstü daha önce yerini belirlediğimiz bir define için Eymir'e gittik. Define Solez tarafından  39° 49.562'K ,  32° 49.717'E koordinatlarına bırakılmıştı. Gölün kuzeyine düşen ormanlık arazinin TRT köşesinden giriş yaptık, yürüyüşümüz orman içinden başladı, gölde güney doğu yönüne uzanan yarımadaya doğru düz bir hat ile yürümeyi hedefledik. Bu kestirme bir yol olsa da eğimi yüksek inişlerde içerebilirdi. Neyse ki eğim korktuğumuz kadar olmadı, ağır ağır indik, orman içinden başlayan yürüyüşümüz ağaçların seyrelmesi ve göle doğru eğimin azalmaya başlaması ile birlikte vadi tabanına kadar gölün güzel manzaraları eşliğinde devam etti. İnişten sonra göl kenarındaki bağ evinde kısa bir çay molası verdik ve göle uzanan yarım adaya doğru tırmandık, sağ ve solda göl, akşam üstü ışığında nefis görseller sunuyordu.Yarım ada üzerindeki patikayı izledik, patikada yürürken sağa , batı yönüne düşen tarafta kayalıkları gördük, koordinatlar burayı gösteriyordu, define için güzel bir yerdi doğrusu. Yalnız tüm çabalarımıza rağmen bulamadık, bakmadığımız yer kalmadı. Tahrip edilmiş ya da hazine hırsızları tarafından çalınmış olabileceğini düşündük.

Yarımada ve kayalıklar oldukça güzel, etrafta ağaçlarda var. Bir çok kişinin "şu kayalarda oturup keyif yapalım gölü seyre dalalım" diyeceği bir yer. Çöp bırakan insan türününde sıkça uğradığı bir yer olmalı ki etrafta bir sürü atık var. Hayvanlara sıkça rastlanan bir çok yerde onların yaşam belirtileri zararsız ve belli belirsiz, belki sadece ilgili ve dikkatlisine görünür iken, bu insan türünün bıraktığı çöpler gerçekten utanç verici . Bir poşet içinde kayaların altına zula edilmiş, yanında bıçağı ile birlikte yarısı yenmiş kavun, bir sürü muhtelif marka boş bira şişesi, köpük tabaklar, poşetler, sigara kağıtları, izmaritler, kağıt mendiller, ağaç dalına asılmış çöp poşetleri ve saymakla bitmeyecek başka çöpler. Şehre bu kadar yakın , doğal olarak güzel  bir mekan ama malesef bilinçsiz insanımızın atıklarıyla da acınası halde. Kısacası buraya olmadık yere çöp bırakan insan türü uğramış dedirtecek kadar pis.

Çöp ve atık gerçeğini anlayamayan  insan türünü bolca andıktan sonra dönüş yoluna koyulduk, dönüşü uzun ama eğimi daha az bir yoldan yapmaya karar verdik, zaman zaman bisikletle indiğimiz; bademler köşeden göle inen yolu takip ederek tırmandık Kısa sürede, serin ve gölgeli bir yürüyüşle ana yola ulaştık. Bu sefer badem ağaçları ve köşedeki kayalarda fazlaca vakit geçirme şansımız olmadı.

Solez tarafından bırakılan Geocache kutusu için yaptığımız yürüyüşten keyif aldık. Kutu bu yürüyüşün bahanesiydi. Bulmakla yaşanacak küçük ödülü alamasak da, doğanın bir çok ödülü bizim oldu . Tahrip ihtimaline karşı Solez'i bilgilendirdik, şimdi hedefte Eymir'de bulunan diğer hazineler var.

Yarımadaya İniş : 3 km , Çıkış: 3,7 km . Toplam 6,7 KM.

Biz de yürümek isteriz diyenler için rota bilgilerini ekliyorum .

Saygılar
Deniz Tokay

Yürüyüşe Ait Rota Bilgileri

defineye-yuruyus.gdb

Garmin Map Source
Tür:gdb, Boyut:5.6 KB,2151 kez indirildi.

Eymir-Defineye-Yuruyus.kml

Google Earth KML
Tür:kml, Boyut:12.3 KB,2247 kez indirildi.