Biz Kimiz, Hakkımızda Fotoğraf, Fotoğrafçılık Dağcılık Doğa Yürüyüşleri, Trekking, Gezi Doğa, Çocuk ve Doğa, Ağaç Türleri, Böcekler ve Bitkiler Bisiklet, Parkurlar, Yazılar, Anılar Sponsorlar İletişim

Çocuğumla Doğadayız Çocuğumla Doğadayız

E-Posta:

Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Uludağ Çelik Rotası (Bakacak Elvankaya Kuzey Sırt Rotası)

Koray Sır, Mehmet Çelik - 7 Haziran 2009

14 Adet Stoper
5 Adet Heksantrik
5 Adet Yaylı Takoz
16 Adet Sikke (4 Universal sikke , 8 Bıçak sikke ,4 profil sikke  )
5Adet Kilitli Karabina

3.İp boyu : 35 metre
4.İp boyu : 25 metre
5.İp boyu : 30 metre

Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Spor Eğitim Merkezi Dağcılık ve Tırmanış Okulunun 25. Dönem yaz standart dağcılık eğitimi çerçevesinde 7. hafta pratik eğitimler için Uludağ bakacak mevkisinde kurmuş olduğumuz kampta cumartesi akşamından kalındı.

Öğlen saatlerinde tırmanışımızı yapacağımız rota için gereken teknik malzemeleri yanımıza aldıktan sonra rotayı incelemek için bakacak mevki altındaki patikaya doğru yola çıktık. Patikaya geldiğimizde doğu yüzünden bakıyorduk. Sırt hattı kaya bloğunun kuzey kısmında belirgin bir şekilde önümüzdeydi.

Rota hattının en belirgin gözüktüğü  yerde oturup Koray abi ile rota değerlendirmesi yaptıktan sonra rotanın girişine doğru indik. Rota önümüzdeydi hazırlıklarımızı tamamladıktan sonra çekiç ve sikkenin sesi  yankılanmaya başladı vadide.

Ana emniyet noktasını  kurup son olarak malzemelerimizi kontrol ettik ve tırmanışa başladık. Rotanın ilk 20 metresi kolay ve birazda çürük olduğundan temkinli ve bol malzemeli çıkıyordum çürük kısmı aşıp sete geldiğimde önümde 30 metreye yakın zor bir pasaj duruyordu.

Setin üstündeydim asıl tırmanış burada başlıyordu . Rotayı incelerken de bu pasajın zorluğu göstermişti kendini.

Setten sola geçerek pasajın altına geçtim ve bol bol ara emniyet atarak yükseliyordum kaya sağlamdı. Kilit pasajı bu kısımdı. Dik bir yer olduğundan ayak çalışmak gerekiyordu. Malzeme atımında biraz zorluk yaşadım. Nihayet zor olan bölgeyi geçtim  ve üstündeki sette attığım ara emniyet ile kendimi sağlama aldım. Setin üstünde biraz dinlendim ve devam etmem gerekiyordu setin sağından çıkmayı planlamıştım ama setin sağında bulunan parmak şeklindeki açık kaya güven vermiyordu. Çünkü  üstündeki slab kaya yosun tuttuğu için ayak kullanımını zorlaştırıyordu.

Setin üstünden devam etmeye karar verdim. Kayaların üstünde yeşermiş yuvarlak bitkileri temizledikçe otların altında tutamak ve malzeme atmamı kolaylaştıracak çatlak ve yarıkları ortaya çıkardıkça seviniyordum.

Üstümdeki sette ağaç olduğunu gördüm ve doğal emniyet olarak kullanabilirdim. Kısa sürede otları temizleyerek ağaca kadar ulaştım. Ana emniyet noktası kurarak Koray abiye seslendim ipin boşunu istemiştim ama ip tamı tamına yetmişti.

Çekiç seslerini duyuyordum Koray abi ana emniyeti söküyordu ipin boşunu kontrol ediyorum Koray abiyi göremiyordum. Ses ile iletişim kurabiliyorduk.

Koray abiyi gördüğüm zaman  setin üstündeydi.  Eğitim yapan öğrencilerin sesleri yankılanıyordu neşeli neşeli.

Kısa sürede Koray abi çıkışını tamamlamıştı. Vakit kaybetmeden ikinci ip boyuna tırmanmaya başlamıştım. İlk on metreden sonra sırt kendini gösterdi. Üstleri yosun kaplı parça blok kayalar temkinli olmamı gerektirdiğinden ve bol malzeme çakmaya özen gösteriyordum.

Derken  Gümüş rotasını sırt rotasına bağlayan bölgeye ulaştım. Doğal emniyet olan ağaca kendimi sabitleyip sikke ile ana emniyet noktasını oluşturdum.

Bu bölgeden yukarısı çok parçalı ve blok halinde üst üste binmiş kayalardan oluşmaktaydı. Daha temkinli tırmanmamız gerekiyordu taş düşürme ve kopma olasılığı aşağıya nazaran daha fazlaydı.

Koray abi tırmanırken ve altımızdaki gümüş rotasını tepeden kuşbakışı inceleme fırsatım oldu.

İpimizi toparladıktan sonra Koray abi ipe girip tırmanışa başlamıştı son ip boyları derece olarak düşük fakat kaya yapısı çürük ve yosunlu olduğundan malzeme atmamız zorlaşıyordu.
Güneşin sıcaklığını rotanın üst kısımlarında hissetmeye başladık.

Koray abinin ana emniyet noktası kurduğunu gelen sikke ve çekiç seslerinden anlıyordum. Çok geçmeden emniyetteyim komutu gelmişti ana istasyonu söküp tırmanışa başlamıştım.
Yanına vardığımda bir ip boyu kaldığını gördüm. Tırmanışın keyfini çıkarıyorduk Bursa şehri ve Bursa Ovası ayaklarımızın altındaydı.

Son ip boyunun tırmanışına başladım rota sırt hattının batı yüzüne doğru devam ediyordu.
Rota bitiminde bizi bekleyen arkadaslarımızı görüyordum son 20 metre patlak ve güvensiz bir yerdi . Bizi bekleyen ekibin geri kalanıyla sevinçle kucaklaştık. Koray abinin tırmanışı ile keyifli bir rotayı güzel bir ekip çalışmasıyla açmış olduk.