Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Erciyes (3917 metre) Yaz Tırmanışı

17-18 Temmuz 2010 - Deniz Tokay, M. Şamil Demirel, H. Sadi Tanrısever

ETKİNLİĞİN ADI: Erciyes Zirve Tırmanışı

ROTA: Sol Kulvar (Nesrin Topkapı) , Çıkış İniş.

ETKİNLİĞİN BAŞLANGIÇ TARİHİ: 17 Temmuz 2010

ETKİNLİĞİN BİTİŞ TARİHİ: 18 Temmuz 2010

ETKİNLİĞİN SORUMLUSU: Deniz Tokay

KATILIMCI LİSTESİ: H. Sadi TANRISEVER - Deniz TOKAY - M.Şamil DEMİREL

MALZEMELER:
50 Mt Yarım ip, Emniyet Kemerleri, Karabinler, Yardımcı İp, Krampon, Kask kullanıldı.
Kar kazığı, kar plakası, perlon götürüldü fakat kullanılmadı.

ULAŞIM BİLGİLERİ:  0000’da Ankara’dan Kayseri’ye seferleri olan Otobüs Firmaları mevcuttur. Kayseri otogarından firma sevisleri ile merkeze ulaşım imkanı vardır. Merkezde 0700 itibariyle seferlerine başlayan Develi minibüsleri ile Erciyes Dağ evine 20 dk’lık yolculukla ulaşılabilmektedir.

KAMP BİLGİLERİ: Ana kamp yeri 3100 mt. , Çobanini

HAVA DURUMU:
17 Temmuz 2010 günü
08:00 – 15:00 parçalı çok bulutlu
15:00 – 17:00 hafif sağnak yağışlı,
17:00 – 23:00 Parçalı çok bulutlu
18 Temmuz zirve günü
öğlen saatlerine kadar açık gökyüzü, öğlen saatlerinden sonra parçalı çok bulutlu.

Hava durumu bilgileri kamp alanında belli aralıklarda telefon ile kulüp sporcumuz Nuran Akkılıç Kansu tarafından iletildi.

TIRMANIŞ ZAMAN BİLGİLERİ

Ana kampa Ulaşım
17Temmuz 2010 Saat 0000’da Ankaradan Kayseri istikametinde harekete geçtik.
Saat 0430 Kayseri otobüs terminaline ulaştık
Saat: 0630 Kayseri terminalden servisler ile Develi minibüs durağına hareket ettik
Saat 0715 Kayseri’den Erciyes Dağ Evi’ne harekete geçtik.
Saat 0815 Dağ Evi’ne vardık
Saat 1030 Telesiyej ile yükselmeye başladık.
Saat 1235 Kamp yerine(3100)mt vardık

Telesiyej: 2 etap halinde telesiyejlerden yararlanmak mümkün, ilk etap hemen dağ evi yanından başlıyor. 2. telesiyej sonrasında 1,5 saatlik kamp yüklü yürüyüşle su kanalı üzerinden Çobanini Kamp Alanı’na ulaşılabilir. Telesiyejler yağışlı ve şiddetli rüzgarın olduğu havalarda çalışmıyor. İki kişi kamp çantaları ile telesiyejlere binebiliyor. Erciyes yaz mevsimi de olsa soğuk bir dağ, serin ve soğuk hava nedeniyle telesiyejde rüzgar etkisi ile birlikte ısı kaybına dikkat edilmeli.

Kişi başı tek etap gidiş dönüş 13 TL . 2 etap 26 TL

Zirve Tırmanışı

18 Temmuz 2010 Gece 0130'da kalkdık.
Kahvaltı yaptık. Termoslara su ısıttık ve çantalarımızı hazırladık.
0310 Kamptan zirve için hareket ettik.
0515 İp Birliğin’de üç kişi rotaya girdik.
0600 Sadi Tanrısever dönüş kararı aldı. İki kişi ip birliğinde devam ettik.
Sol Kulvar (Nesrin Topkapı) rotasını takiben Hörgüç Kaya altından ve Şeytan Rotası üzerinden yan geçişle zirveye ulaştık.(3917mt). Hörgüç Kaya’nın sağına sırta çıkmak yerine henüz erimemiş olduğu için kar kulvarını takip edip doğrudan zirveyi hedefledik.
0900 Sıcak çay, çerez ve bisküvi eşliğinde manzaranın tadını çıkartıp zirveden ayrıldık.
1215 7 ip boyu kazma ve ip emniyetiyle kayarak iniş yaptık, düz zemin üzerindeki erimemiş kar alanlarından yürüyerek kamp yerine ulaştık.
1410 Öğlen yemeğinin ardından kampımızı toplayarak telesiyejlere doğru inişe başladık.
1530 Bir saat yürüyüş ve telesiyej ardından Dağ Evine ulaştık.
1610 Yol kenarından Develi Minibüsüne binip Kayseri Merkez’e harekete geçtik.
1630 Kayseri Merkeze ulaştık.
19 Temmuz 2010 Gece 0000’da  Otobüs ile Ankara istikametinde yola çıktık
0430 Ankaraya vardık

ZİRVE YAPAN SPORCULAR:

Deniz TOKAY - M.Şamil DEMİREL

NOTLAR

• Dağ Evinden telesiyej hizmeti saat 0900’da başlamakta olup dönüş için ilgililerin telefonlarının alınması ve telesiyeje yaklaşılırken haber verilmesi gecikmelerin önlenmesi açısından önemlidir.
  • Kanalın başlangıç noktasında kamp alanları olduğu gibi kanal boyunca değişik noktalarda da kamp yapma imkanı vardır.
  • Çobanini Kamp Alanında çadır alanları ve temiz su kaynağı mevcuttur.
  • Su kaynağının başlangıç noktasında ve su kanalı yakınlarında herhangi bir yerde kamp kuran ekiplerin suyun herkesçe temiz kullanılabilmesi için bulaşık ve diğer temizlik ihtiyaçlarını kanal içinde doğrudan gidermemeleri, kanaldan sağlanmış su ile uygun uzaklıkta suyu değerlendirmeleri gerekmektedir.
  • Gün ışığının kayalıklara vurmasıyla Şeytan ve Sol Kulvar (Nesrin Topkapı) rotası da dahil olmak üzere dağdan yoğun şekilde taş düşmektedir. Rotalara girecek ekiplerin zamanlarını buna göre planlamaları gerekmektedir.
  • Kayalık alanlardan yan geçişlerde taş düşmesi kaçınılmaz olduğundan tırmanan ekiplerin aralarında güvenli yatay ve dikey ayrım sağlanmalıdır.
  • Çobanini Kamp Alanı’na farklı zamanlarda ulaşan ekipler olmaktadır. Tırmanış planlarını da değişik zamanlar için ayarlayan ekiplerin istirahate geçtikleri düşünülerek tüm ekiplerin kampta sessizlik esaslarına azami dikkat göstermeleri gerekmektedir.
  • Erciyes doğu yüzü rotalarında bulunduğumuz mevsimde kar vardı,  daha önceki senelere göre çok daha fazla kar olduğunu gözlemledik, tırmanışın kazma ve krampon ile yapılması gerekmektedir.
  • Biz ekip olarak emniyeti artırmak ve ip birliği için pratik yapmak adına 50 mt yarım ip taşıyıp tırmanışı gerçekleştirdik.

Tırmanış öncesi bölgeyi iyi bilen Turgay Emir Yüksel'in rotaların durumu ile ilgili bilgilendirmeleri çok faydalı oldu, kendisine teşekkür ederiz.