Biz Kimiz, Hakkımızda Fotoğraf, Fotoğrafçılık Dağcılık Doğa Yürüyüşleri, Trekking, Gezi Doğa, Çocuk ve Doğa, Ağaç Türleri, Böcekler ve Bitkiler Bisiklet, Parkurlar, Yazılar, Anılar Sponsorlar İletişim

Çocuğumla Doğadayız Çocuğumla Doğadayız

E-Posta:

Ana Sayfa > Fotoğraf > Fotoğraf Hikayeleri

Aladağlar Demirkazık'ta Gün Batımı

Bir Fotoğrafın Hikayesi: Deniz Tokay

Aladağlar'da gün batımı, Küçük Demirkazık ve Büyük Demirkazık zirvelerine kuzey batı yüzünden bakıyoruz. Türkiye Dağcılık Federasyonu'nun 2009 faaliyet programında yer alan İleri Kaya Eğitim Kampı'ndayız. Kamp alanımız Mümtaz Çankaya Dağ Evi'nin hemen yanındaki futbol sahası. Gün batımında, gün doğumunda ve ay doğumunda Demirkazık zirveleri her zaman karşımızda. Sabah dağın gölgesinde uyanıp spor ve sonrasında kahvaltı ile güne erkenden başlıyoruz. Kahvaltı sırasında kuzey batı ufkuna güneşin ışıkları ulaşmaya başlıyor.  Kahvaltının ardından pratik çalışmalar için hazırlık yaptığımız sırada güneş Büyük Demirkazık zirveye ulaşıyor ve dağın gölgesi yavaşça çekiliyor üzerimizden. Serin sabah saatlerinin sıcacık merhabasıyla Cimbar Vadisi'ndeki çalışmamıza doğru yola koyuluyoruz. Biz çalışmaya giderken zirveden ışık saçan güneş çadırlarımızın geceden kalan nemini ve buzunu alıyor.

Akşam üzeri çalışma alanından dönüşte Aladağlar meşhur rengi ile gün batımında karşılıyor bizi. Ocakların sıcak mutlu hışırtıları eşliğinde manzaranın seyri ile günün yorgunluğunu atıyoruz. Kampın son günlerine doğru ay doğumunu aynı zirvelerin silüeti eşliğinde izleme şansımız da oluyor, bu fotoğraf, günlük pratik çalışmalarımız sonrası kampa dönüş sonrası çekildi.

Sıcak çayımız termosta bizi beklerken Eos 350 D , 18-55 kit lens ile RAW formatında kaydedildi. Daha sonra Camera Raw üzerinden Photoshop'a alınıp temel düzenlemelerden olan level, brightness,contrast ve sharpening ayarları yapıldı .