Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Aladağlar Emler, Karasay, Eznevit, Kızılkaya Tırmanış Raporu

ADKK - Müslüm Öndeş, 29 - 30 Ağustos 2009

Ankara Dağcılık, Kayak ve Kış Sporları İhtisas Kulübü olarak 29–30 Ağustos 2009 tarihleri arasında Müslüm Öndeş rehberliğinde Sinan Durgun, Olcay Özbey ve Ali Erdem’in katılımı ile Niğde Aladağlarda Emler (3723 m), Karasay (3550 m), Eznevit (3560 m) ve Kızılkaya (3767 m) zirvelerine “Zafer Tırmanışı” Yapıldı.

Zafer tırmanışına katılmak için 28 Ağustos 2009 günü saat 01.00’de arkadaşlarla AŞTİ’den buluşarak Aydoğanlar firmasına ait otobüsle Niğde’ye gittik. 29 Ağustos 2009 saat 06.00’da terminalden inerek şehiriçi servisleriyle Çamardı ilçe terminaline gittik. Saat 07.00’da Çamardı minibüslerine binerek Çukurbağ-Demirkazık yol ayrımında bizi bekleyen Traktörcü Salim Üçer’le saat 08.15’de buluştuk. Traktörle Sakartaş-Gelincik Kayaları arasındaki (2250 m) sırta kadar gittik. Saat 10.00, hava açık ve güneşli, zaman kaybetmeden tırmanış hazırlıklarımızı tamamlayarak yatay patikayı takip edip Karayalak Vadisine indik. Saat 10.30’da Kapı bölgesini geçerek tırmanışa devam ettik. Karayalak Vadisindeki belirgin patikayı takip ederek ve Eznevit duvarının muhteşem görüntüsünü seyrederek, tırmanışın yarısından sonra da havanın bulutlanmaya başlamasıyla rahat bir şekilde saat 13.10’da Çelikbuyduran kamp alanına ulaştık.

Çelikbuyduran kamp alanından çadırlarımızı kurup dinlendik ve öğle yemeğimizi yedik. Emler zirve tırmanışı için Müslüm Öndeş, Sinan Durgun, Olcay Özbey ve Ali Erdem’den oluşan tırmanış gurubu hazırlıklarımızı tamamlayarak, kask ve batonlarımızı alıp saat 15.30’da kampın sol taraftaki çarşaklı patikayı takip ederek Yedigöl Platosu sırtına ulaştık. Görünen manzara harikaydı. Güzel bir günde tırmanış yapmanın keyfini yaşadık. Saat 16.30’da parçalı bulutlu bir havada Emler (3723 m) zirvesine ulaştık. Aladağların bütün zirvelerini görmek bizleri mutlu etti. Aniden kara bulutların Demirkazık zirvesine toplanması ile fotoğraf çekimlerimizi tamlayarak dönüş hazırlıklarımızı tamamladık. Emler zirvesinde inmeye başlarken dolu yağmaya başladı. Batonlarımızı yerden alırken elektriklenme oldu. Bunlar yıldırımın belirtisi idi. Saat 17.15’de tüm ekip koşar adımlarla çarşaklı zeminden yararlanarak Çelikbuyduran kamp alanına doğru koşmaya başladık. Dolu yağmura dönüştü. Yıldırımlar çakmaya başladı. Yedigöl Platosu aniden dolu ile bembeyaz oldu. İrtifa kaybettikçe dolu yağmura dönüştü. Saat 17.30’da kamp alanına gelip çadırlarımıza sığındık. Emler zirve tırmanışını başardığımız için hepimiz mutluyduk. Islak giysilerimizi değiştirip dinlenmeye çekildik. Bizler çadırda iken yağmur şiddetini gittikçe arttırdı. Saat 19.00’da yağmurun durmasıyla çadırlarımızdan dışarı çıkıp dağların muhteşem görünümlerini, doğal güzellikleri, güneşin batışını fotoğrafladık. Kızılkaya kuleleri geçidine kadar çıkıp yarınki rotanın keşfini yaptık. Kamp alanına dönüp tırmanış kararımı açıkladım. Yarın hava durumu iyi olursa saat 03.00’da uyanıp kahvaltı yapacağımızı, saat 04.00’da Karasay-Eznevit ve Kızılkaya tırmanışına başlayacağımızı arkadaşlara söyledim. Yarın ki Karasay-Eznevit zirve tırmanışlarının zor olmayacağını fakat Kızılkaya’nın teknik kaya tırmanış gerektirdiğini söyledim. Olcay Özbey ve Ali Erdem Karasay-Eznevit-Kızılkaya zirve tırmanışına katılmayacaklarını, Yedigöl Platosundaki göllere keşif yürüyüşü yapacaklarını açıkladılar. Ben ve Sinan Durgun Karasay-Eznevit-Kızılkaya zafer tırmanışlarını yapmaya karar verdik. Akşam yemeğimizi hep birlikte yedik ve saat 20.30’da çadırlarımız çekilip dinlendik.

30 Ağustos 2009 günü saat 03.00’de uyanıp kahvaltımızı yaptık. Tırmanış hazırlıklarımızı tamamlayarak, kask ve botonlarımızı alıp 04.10’da Kızılkaya kuleleri geçidini aşıp kaya setleri üzerindeki belirgin patikayı takip ederek Karasay geçidindeki sırta saat 04.45’de ulaştık. Hava karanlık, bölge keşfi yapamıyoruz. Karasay-Eznevit sırt rotasını kafa lambalarımızla takip ederek saat 05.15’de Karasay (3550 m) zirvesine ulaştık. Zirve defterini yazıp Eznevit zirvesine doğru inişe geçtik. 100–150 m inişten sonra aradaki iki küçük zirve sırtını aşıp aşağıda görünen belirgin patikaya inmeden sırt rotasını tırmanarak Eznevit (3560 m) zirvesine saat 05.50’de ulaştık. Zirve defterini yazdıktan sonra havanın aydınlanmasıyla bölge keşfi yaptık, Karasay-Eznevit çarşağı, Karayalak vadisi, Eznevit duvarı, Demirkazık, Emler, Kızılkaya, Emli Vadisi, Akşampınarı Vadisi, Alaca ve Kaldı manzarası görülmeye değerdi. Fotoğraf çektikten sonra geliş rotamızı takip ederek saat 06.40’da ikinci defa Karasay zirvesine ulaştık. Karanlıkta yapamadığımız bölge keşfini yaptık. Karasay-Kızılkaya çarşağı ve Kızılkaya’nın setli yapısı muhteşemdi. Fotoğraf çektikten sonra Emler-Karasay-Eznevit zirvelerine zafer tırmanışı yapmaktan ve bunu başarmaktan mutluluk duyarak son hedefimiz olan Kızılkaya zirvesine doğru saat 07.10’da tırmanmaya başladık.

Karasay geçidinden Kızılkaya’ya bakıldığında görünen belirgin patikayı takip ederek setli kaya etaplarını tırmanarak Kızılkaya kulelerinin son noktasına ulaştık. Zirveye ulaşmak için ya sağdaki setli kaya etaplarından ya da soldaki Yedigöl Platosuna bakan yamaçtaki son sivri kaya bloğunu geçmek gerekiyor. Biz son sivrinin solundaki karlı alandan geçerek dört derece kaya tırmanışı yaparak Kızılkaya (3767 m) zirvesine açık havada saat 09.00’da ulaştık. Zirve defterini bulup yazdık. Kaybolan enerjimizi yenilemek için bir şeyler yiyip, içtik. Yedigöl Platosu, Hacer Boğazı, Emler, Demirkazık, Çelikbuyduran, Karayalak Vadisi, Eznevit duvarı, Karasay-Eznevit rotası, Eznevit ve Karasay çarşağı, Emli Vadisi, Akşampınarı Vadisi, Alaca, Kaldı, Çukurbağ va Çamardı manzaraları harikaydı. Zirvenin sunduğu bu güzel manzaraları fotoğraflamak bize düştü. 30 Ağustos Zafer Bayramında Aladağların en yüksek noktasından bulunmaktan, zirvelerin özgürlüğünü yaşamaktan kanatlanıp uçmak geldi içimden. Aladağları ayaklarımın altında hissettim. Başım göğe erdi. Zafer mutluluğum ikiye katlandı. Sinan Durgun arkadaşımın önerisiyle iniş için başka rota aradık. Yanımızda ip ve teknik malzemenin olmaması nedeniyle geldiğimiz rotadan inmeye karar verdik. Dünkü Dolulu, Yıldırımlı ve yağmurlu Emler inişini düşünerek hava açık ve güzel iken bir an önce inme kararını verip saat 10.00’da uygulamaya geçtik. İlk inişteki dört derece kaya inişinden sonra karlı set kaya rotasını takip ederek birinci kaya sivrisini ve slep kaya yüzeyi sorunsuz geçtik. Batonların yardımı ile setli kaya bloklarını gönül rahatlığı ile inerek Karasay geçidine saat 10.50’de ulaştık. Karayalak Vadisine bakan yamaçtaki Kızılkaya kuleleri altındaki belirgin patikayı takip edip Kızılkaya kuleleri geçidini aşarak Çelikbuyduran kamp alanına saat 11.10’da ulaştık. Olcay Özbey ve Ali Erdem arkadaşlarımız bizi karşılayarak tebrik ettiler. 7 Saat süren Karasay-Eznevit-Kızılkaya zafer tırmanışını başarmaktan mutluluk duyduk ve gurupça tebrikleştik.

Dinlenme, kalan yiyecekleri yeme ve içmeden sonra çadırlarımızı toplayarak saat 12.10’da Çelikbuyduran kamp alanını terk ederek Karayalak Vadisindeki çarşaklı patikayı takip ederek inişimizi tamamladık. Saat 14.10’da Gelincik kayaları üstündeki sırttan bizi bekleyen Traktörcü Salim Üçer’le buluştuk. Traktörle Salim Üçer’in evine gidip temizliğimizi yaptık, giysilerimiz değiştirdik. Ayran ve meyve ikramından sonra saat 16.30’da Çamardı minibüsüne binerek Niğde’ye hareket ettik. Niğde terminalinde saat 18.00’de İnan firmasına ait otobüsüyle hareket ederek saat 22.45’de Ankara’ya geldik.

Emler (3723 m)-Karasay (3550 m)-Eznevit (3560 m)-Kızılkaya (3767 m) zirve tırmanışlarını 29–30 Ağustos 2009 zafer haftasında yapmaktan Türk dağcıları olarak gurur ve mutluluk duyduk. Aladağların doğal güzelliklerini, dört zirve rotasını doğa severlere sunmaktan onur duyduk.

Bu etkinlikte bize maddi ve manevi destek veren kulüp yöneticilerimize, tırmanış ekibine, bize destek verenlere ve sevgili ailelerimize teşekkür ediyorum. Böylesine anlamlı ve önemli bir günde 30 Ağustos Zafer Bayramımız kutlu olsun.

Zafer tırmanışlarına ait fotoğrafları; http://picasaweb.google.com/mondes071/20090830ALADAGLAR# internet adreslerinden izleyebilirsiniz.