Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

7 adet ekspres
4 adet karabin
4 adet HMS
1 çift teknik kazma( Biri çekiç kafa)
60 m ip
Krampon

DİĞER MALZEMELER :

Bivak torbası, ocak, tencere

FAALİYET ANLATIMI:

04.07.2009 Tarihinde Aladağlar Demirkazık Köyüne ulaştık. Jandarmaya bilgi verip aynı gün Sokullupınar Kamp yerine vardık. 04.07.2009’ u 05.07.2009’ a bağlayan gece hava tahmininde de öngörüldüğü gibi yağış olduğu için faaliyet yapılmadı. Kamil ÖZKASAP zamanı olmadığı için dönmek zorunda kaldı. 05.07.2009’u 06.07.2009’a bağlayan gece hava durumu iyi olduğundan faaliyete başladık.

06.07.2009 saat 01: 30 da faaliyete başladık. Rotada kapıya gelmeden önce Burak AKYOL rahatsızlandığı için döndü. Rotanın girişinden itibaren yükselmeye başladık. Kar fazla eridiği için ve Hodgin – Peck kulvarında sıkça rastlanan rota bulma sorunu yüzünden uzun bir süre III - V derece ıslak kaya tırmanmak zorunda kaldık.

06.07.2009 saat 16: 00 da zirveye ulaşıldı. Telefon tahminen yoğun sisten dolayı çekmediğinden iletişim imkanı yoktu. Sürekli aradık. Ancak zaman da kaybetmemeliydik. Gönderebilir diye Burak AKYOL’ a 1’ er adet durumu bildiren mesaj attık. 15 dakika zirvede kaldıktan sonra dönüşe başladık. İp ile klasik rotadan Doğu Çarşağının üstündeki geçide doğru inişe başadık. Geçidin 20 m. yukarısındaki patikada Tezer ÇİFTÇİ dizini burktu. Durumun iyi olduğu gördük. Hızımızın yavaşlayacağı düşünülüp güvenli olması açısından doğu çarşağından gündüz geçilmesine karar verildi. Gece bivak yapıldı.

Peck kulvarında rota bulma sorunu olduğundan faaliyet uzayabilmektedir. Böyle bir duruma hazırlıklıydık. Bivak torbamızı, ocağımızı, su eritme kabımızı, yiyeceğimizi dışarıda geceleyebileceğimizden yanımıza almıştık.  Burak AKYOL’ u meraklandırmayıp 48 saati geçmemek ilk hedefimizdi.

Doğu  çarşağından saat 9:30 gibi inmeye başladık. İnişi kızıl çarşaktan değil bu rotadan seçmemizin nedenleri,

• 48 saat geçmemesine rağmen, bir an önce Burak AKYOL’ a telefon edebilmek için Teke Pınarının üstündeki kapıdan telefonun çekebiliyor olması,
  • Patikanın sürekli, daha düz ve rahat bir zeminde devam etmesi,
  • Göçerlerin Çağalın gölünde olabileceği ve onlardan at tedarik edebilme ihtimalimizdir.

Yavaş, güvenli bir biçimde çarşağı indik. Müthiş bir göl manzarası  bizi bekliyordu.  Tahmin ettiğimiz gibi göçerler çağalın gölüne yakın bir yerdeydi. Turkcell'in çektiğini bile söylediler. Bir saat boyunca telefonun çekmesi için uğraş verdik.  Burak AKYOL’ a ulaşamadık. Şarjı bitmişti. Traktörcüye ulaştık. Arpalığa gelmesini söyledik. At ile arpalığa doğru yola çıktık.

Kapıdan geçince telefon çekti. Telefona cevap veren Burak AKYOL’ dan Akut’un ve Jandarmanın yanlarında olduğunu öğrenince üzüldük ve şaşırdık. Zira 48 saatten önce; uzun duvar tırmanacak kadar çok teknik malzemesini yanında taşıyan, bivaklama ihtimali yüksek olan, geceyi geçirmek için bivak malzemesi, ocağı, yakıtı, kar eritme kabı, yiyeceği olan bir ekibin, kiraladığı traktörün yanında Akut’ u ve Jandarmayı görmesini ifade edebilmek çok zor. Bunu yaşamak gerekiyor. Faaliyetinizi bivaklı yapıyorsunuz. Faaliyet süreniz uzun sürüyor ve milliyette “yine akut kurtardı” diye haber okuyorsunuz. Bu haksızlık. İstediğiniz kadar tekzip isteyin aileniz, eşiniz dostunuz bunları okuyor. Yine de tekzibimizi istedik. Yanlış haber geçen Doğan Haber Ajansı İstanbul Büro Yöneticisinden Mustafa EŞİMEN beyden tekzip edileceğinin teyidini aldık. Gerisi etiğe kalıyor.

Akutun web sayfasında kurtarma operasyonuna ait haberde, subjelere ulaşılması yerine subjelerin kendi imkanları ile dağdan inmesi üzerine ibaresi olması gazetecilerin asparagasları Akutun üzerine yıkmasını engelleyecektir. Zira gazeteciler de Akut size dağda ulaşmış, indirmiş diyerek asparagaslarını haklı çıkaracaktır.

Erken aksiyon alınmasına, içinizden kızmak geliyor ama oraya gelmelerini isteyenler ve oradakiler sizi önemsediği için oradalar. Akuttan ve Jandarmadan buraya kadar boşuna geldikleri için özür diledik. Çok da eğlenceli ve iyi tırmanıcılar. Keşke daha iyi bir durumda tanışabilseydik. Jandarma incelik gösterip traktörümüzle inmemizi istemedi. Jiplerine davet ettiler, birlikte Sokulluya indik. Demirkazık’ dan kirazlarımızı toplayıp Niğde’ ye veda ettik.