Biz Kimiz, Hakkımızda Fotoğraf, Fotoğrafçılık Dağcılık Doğa Yürüyüşleri, Trekking, Gezi Doğa, Çocuk ve Doğa, Ağaç Türleri, Böcekler ve Bitkiler Bisiklet, Parkurlar, Yazılar, Anılar Sponsorlar İletişim

Çocuğumla Doğadayız Çocuğumla Doğadayız

E-Posta:

Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Medetsiz (3524m) Tırmanış raporu

ADKK - Müslüm Öndeş, 4 - 5 Temmuz 2009

Ankara Dağcılık, Kayak ve Kış Sporları İhtisas Kulübü sporcusu olarak DARKAY’ın (Darboğaz Kayak, Dağcılık ve Tenis Kulübü) 2009 yılı yaz tırmanışları faaliyet programında yer alan 04-05 Temmuz 2009 tarihleri arasındaki Medetsiz (35245 m) zirve tırmanışına katıldım.

Medetsiz zirve tırmanışına katılmak için 03 Temmuz 2009 günü saat 23:55’de AŞTİ’den Lüks Adana firmasına ait otobüsle Ulukışla’ya gittim ve saat 05:00’da Ulukışla otogarından indim. Ankara’dan gelen üç arkadaşla birlikte kısa bir yürüyüşle ilçe merkezinde bulunan Ulukışla Belediyesi’nin önüne gittik. Tırmanışa katılacak arkadaşlarla Ulukışla Belediyesi önünde buluştuk. Sabah çorbamızı içtik. Kamp sorumlusu Nafiz Ünsal ve Darkay yöneticileri ile tanışıp faaliyet hakkında bilgi aldık. Saat 10:00’da bizim için tahsis edilen 5 minibüs 1 midibüs ile Darboğaz Kasabasına hareket ettik. Saat 10:30’da Darboğaz Kasabasına ulaştık. İhtiyaçlarımızı tamamlamak üzere yarım saat mola verildi. Saat 11:00’da Darboğaz’dan Meydan Yaylasına hareket ettik. Saat 11:30’da Meydan Yaylasına ulaştık. Araçlarla gidilen son nokta Meydan Yaylasıdır. Buradan sonra Karagöl’e ya yürüyerek ya da at, eşek, katır gibi yük hayvanlarıyla veya traktörle girmek mümkündür. Araçlardan çantalarımızı alıp saat 11:45’de Karagöl kamp alanına doğru yürümeye başladık. Saat 12:15’de 2550 m yükseklikteki Karagöl kamp alanına ulaştık. Çadırımı kurup Karagöl ve çevresinin güzelliklerini fotoğrafladım. Yağmurun başlamasıyla çadırlara çekildik. Yağmurun durmasıyla saat 17:00’da kamp alanında Darkay yönetimince toplantı yapılıp kamp alanı ve tırmanış hakkında bilgi verildi. Saat 17:15’de Çiniligöl yürüyüşüne başladım. 10 dakikada Çiniligöl’e ulaştım. İki gölün güzellikleri bizleri mest etti. Ben ve İstanbul gurubundan Yahya Varlı Çiniligöl ve Karagöl’ü tepeden seyretmek için kamp alanının yanındaki tepeye çıktık. Çiseleyen yağmur damlacıklarından Karagöl ve Çiniligöl üzerinde gökkuşağı belirdi ve bize güzel fotoğraflar çekmek için adeta poz verdi. Çiniligöl ve Karagöl çevre gezisini saat 19:00’da tamamlayıp kampa döndük. Darkay kamp sorumlusu Nazif Ünsal tırmanış guruplarını oluşturdu. Ben temposu yüksek olan sporcuların yazıldığı 1. ekibe ismimi yazdırdım. Toplam beş ekip oluştu. Bizim 1. ekip 18 sporcudan oluşuyordu. Diğer guruplar daha kalabalıktı. Zirve tırmanışının saat 03:00’de başlamasına karar verildi. Akşam yemeklerimizi yiyip, zirve çantalarımızı hazırlayıp dinlenmeye çekildik.

05 Temmuz 2009 saat 02:00’de uyanıp kahvaltımı yaptım. Çantamı hazırladım ve saat 03:00’de ekip lideri Recep Fevzi Boz, artçı Abdullah Yalvaç olmak üzere 16 sporcudan oluşan 1. ekip olarak tırmanışa başladık. Hava sıcaklığı 9 derece, kamp alanı açık, zirveler parçalı bulutlu. Diğer ekipler de bizden sonra guruplarını toplayıp tırmanışa başladı. Tempomuzun iyi olması liderimizi ve bizleri sevindirdi. Rota üzerindeki bazı patikaların belirgin, bazı patikaların kar altında olması, bazı patikaların çarşaklarla kapanması ekibimizi sağa doğru yönlendirdi. Rotada tereddüt yaşayan ekip liderimiz Recep Fevzi Boz rota keşfi yaptı ve sonra havanın aydınlanmasını ve 2. ekibin gelmesini bekleme kararı aldı. Kısa bir moladan sonra 2.ekibin yanımıza gelmesi ile koordinasyon sağlandı ve sol kulvardan tırmanışa devam ettik. Saat 05:00’da Koyunaşağı geçidine doğru tırmanışa başladık. Saat 05:25’de geçidi aşıp Koyunaşağı Tepesi sırt rotasından Medetsiz’e doğru tırmanışa devam ettik. Ekibimizden iki sporcu dışına tempo çok iyiydi. Temposu düşük arkadaşlar arkadan gelen ekiplere dahil olmak üzere kendi tempolarında bırakıldı.Tarsus vadisi bulut deniz ile kaplıydı. Keşif Tepe altındaki sırtta çoban kulübesi ve keçilerle, saat 05:40’da Medetsiz’in ilk görüntüsüyle karşılaştık. Patikalar bazı bölgelerde belirgin bazı bölgelerde kayboluyor. Sırt rotası hedef alınarak tırmanışa devam ettik. Keşif Tepe karşısına geldiğimizde diğer ekipler de Koyunaşağı Tepe sırt rotasında tırmanmaya devam ediyordu. Medetsiz’e yaklaştıkça bulutlar Karagöl tarafından yükselmeye başladı. Vadilerden geçitlere doğru bulut geçişi başladı. Diğer ekipler bulut geçişinden görünmez oldu. Dört tepe ve dört vadiyi sırttan aşıp Medetsiz’e yaklaşırken görüş alanı kapandı. Zirve umutları tehlikeye düşmeye başladı. Ekipten bazı arkadaşlar dönme kararı vermeye başladı. Ekip lideri Recep Fevzi Boz mola ile bulut geçişini ve sisin dağılmasını bekleme kararını bizlere açıkladı. 20 Dakikalık zorunlu mola ve bekleme ile görüş alanı açıldı ve Medetsiz görünmeye başladı. Hedefimize kilitlenip hava bozulmadan, yağmura yakalanmadan zirveye varmak istedik. Rahatlıkla Medetsiz külahlının dibine geldik. Son bir mola ile ihtiyaçlarımızı tamamladık. İsteyen arkadaşlar ağırlıklarını aşağıda bıraktı sonra zirve tırmanışına serbest başladık. Herkes kendi temposuyla zirveye tırmandı. Saat 08:15’de ekip liderimiz Recep Fevzi Boz’un ilk zirveye ulaşmasıyla ikinci olarak zirveye ben ulaştım. Ekibimizin zirveye ulaşması 08:30’da tamamlandı. Kutlamalar ve fotoğraf çekimlerinden sonra saat 08:40’da zirve dönüşü başladı. Hava kötüleşmeden, yağmura yakalanmadan kampa ulaşmak istedik. Diğer ekiplerle dönüş yolunda saat 08:50’de karşılaştık. Tebrikleri kabul ederek tırmanan arkadaşlara şans dileyerek inişimize devam ettik. Saat 09:10’da sırt rotasında kısa bir yemek molası verdik. Yolda kalan arkadaşları da alıp sırt rotasını takip ederek saat 10:40’da Koyunaşağı geçidine geldik. Havanın belirsizliği devam edince bir an önce kampa ulaşmak için inişimize hızlıca devam ettik. Saat 12:00’da Karagöl’e geldik. Kampta kalan arkadaşların kamera çekimi ve sevgi seliyle karşılandık. Zirve mutluluğu ile tebrikleri kabul ettik. 1. Ekip arkadaşlarımızla tebrikleşip liderimize ve artçımıza teşekkürlerimizi ilettikten sonra çadırlarımız çekildik. Dinlenmek ve vücut terimi atmak için Karagöl’de yüzdüm. Çadırıma çekilip dinlenirken önce yağmur sonra dolu yağmaya başladı. Dönüş yolunda olan ekipler bizi endişelendirdi. 1. Ekip olarak zamanında kampta olmanın mutluluğunu yaşadık. Kalan yiyeceklerimi yedim, bol bol su ve çay içtim. İyi bir dinlenmeden sonra zirve dönüşünde yağmur ve doluda ıslanan arkadaşlarıma çay hazırladım. Diğer ekipler bizden sonra kampa saat 13:30’da gelmeye başladı. Islanan ve üşüyen kamp arkadaşlarıma çay ikram ettim. Kampta dinlenen sporcular çadırlarını toplayarak dönüş hazırlıklarına başladı. Kamp sorumlusu Nafiz Ünsal saat 03:00’den itibaren Meydan Yaylasından minibüslerin Ulukışla’ya hareket edeceğini söylemesiyle dönüş hazırlıklarımı tamladım ve saat 02:30’da Meydan Yaylasına doğru yürüyüşe başladım. Ben kamp alanını terk ederken hala zirvede dönen arkadaşlar vardı. Kampta dönüş hazırlıklarını tamamlayanlar çantalarını alarak Meydan Yaylasına doğru yürümeye başladı. Saat 03:00’de Meydan Yaylasına geldim ve çantamı Ulukışla minibüsüne yerleştirdim. Meydan Yaylasına kışın kayak merkezi olarak kullanılmak üzere bina yapılmış fakat bugüne kadar tesis tamamlanmamış; yazın iki soğuk su kaynağına sahip, yeşil ve papatya tarlasının bulunduğu, kuzu ızgarasıyla meşhur, her türlü araçla ulaşılabilen güzel bir mesire yeridir. Meydan Yaylasının doğal güzelliklerini fotoğrafladım. Diğer ekiplerin gelmesini beklemeden dolan minibüsle saat 15:30’da hareket ederek saat 16:30’da Ulukışla otogarına ulaştık. Arkadaşlarla vedalaşıp ayrıldık. Ankara’ya gidecek arkadaşlarla Yeni Adana firmasına ait saat 17:00 otobüsüyle Ankara’ya hareket ettik ve saat 22:00’da AŞTİ’ye geldik.

Medetsiz zirve tırmanışı; Bolkar Dağlarının en uzun beş tepe ve dört vadiyi içeren sırt rotası olması nedeniyle diğer zirve tırmanışlarından çok farklıdır. Akdeniz iklimi ile karsal iklimin karşılaştığı sırt yapısına sahip olması her an hava durumunu değiştiriyor. Medetsiz zirve tırmanışı zamana karşı yapılan bir tırmanıştır.

Medetsiz zirve tırmanışına kulübüm adına katıldığım. Bana maddi ve manevi destek veren kulüp yöneticilerime, Darkay yönetimine, ekip lideri ve artçımıza, arkadaşlarıma ve sevgili aileme teşekkür ediyorum. Medetsiz zirve tırmanışlarına ait fotoğrafları aşağıdaki Internet adreslerinden izleyebilirsiniz. 07 Temmuz 2009