Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Aladağlar, Kaldı Kuzey Buzulu Tırmanışı

Serkan Ertem (BUDAK), Cem Kiyak (ANADOSK), 2 Haziran 2009

Zorluk :
AD+ , III , IV derece kaya tırmanışı , 35 - 90 derece eğimli sert kar ve şelale buzu tırmanışı

Türü :
Yaz tırmanışı

Tarih :
01.06.2009 / 02.06.2009

Hava Durumu :
Tırmanış süresince oldukça açık ve bulutsuz bir hava

Zemin Durumu :
Kulvar içi kaya yüzeyleri sert kar buz ile kaplı kısa bir etapta şelale buzu

Teknik Malzeme :
Buz kazması, krampon, kask, çift ip, 4 adet buz vidası, 6 adet sikke, 1 takım stopper, 8 adet kilitli karabin, 7 adet ekspres set ve bol miktarda    perlon bant

Kamp yeri :
Sulağankeler mevkii

Süre :
9,5 saat

Ekip :
Serkan Ertem, Cem Kıyak

Faaliyet Raporu :

01.06.2009

5 aylık bir aradan sonra tekrar Niğde'deyim sabah 06 da otobüsten indikten sonra ilk işim genç partnerim Cem'i aramak oldu zira oda akşam aynı saatlerde Antalya'dan yola çıkıp bu sabah Niğde'de olacaktı kısa bir telefon görüşmesinin ardından daha 1-2 saatlik yolu olduğunu öğreniyorum bu arada boş zamanı fırsat bilip gidip kahvaltı yapıyorum partneriminde Niğde'ye ulaşmasından sonra eksiklerimizi tamamlayıp saat 07:30 da Çamardı aracına biniyoruz yolculuk esnasında Çukurbağ köyünden Durmuş Ali abi ile irtibata geçip bizi traktörüyle almasını istedik heyecanla yapılan yolculuğun ardından görüş alanımıza giren Aladağlar'a baktığımızda yüksek kesimlerde oldukça yoğun kar olduğunu görüyoruz.

Yolculuk sonra erip yol ayrımına geldiğimizde traktörümüze binip Durmuş Ali abinin evinin yolunu tuttuk burada bizim için hazırlanmış börekleri sıcak çay eşliğinde karnımıza indirdikten sonra çantalarımızı tekrar gözden geçirip hazırlıkların ardından Emli'nin yolunu tutuyoruz orman sınırında traktörden inip Durmuş Ali abi ile vedalaştıktan sonra Sulağankeler kampına doğru yola koyulduk vadi içi yeşillik yükseklerde hala kar var yavaş bir tempoda ilerleyip kampımıza doğru yaklaştığımızda kulağımıza gelen su sesleri bizi sevindiriyor zira bir çok yerden su akıyor 5 ay önce fırtınalı bir günde terk ettiğimiz sulağankeler kampındayız yine , aralık ayındaki manzaranın aksine ortam daha bir canlı geliyor zira hava güzel ve etrafımız yeşillenmiş kampımızı kurup 2-3 saatlik bir uyku molasının ardından akşam yemeği hazırlıklarına girişiyoruz beslenme faslının ardından akşamgüneşiyle beraber içtiğimiz çaylardan sonra ertesi günkü tırmanış için istirahate çekildik.

02.06.2009

Gece erken bir saatte uyanıp çantlarımızı hazırladıktan sonra yapılan kahvaltının ardından sabah 04:40 da sulağankelerdeki kampımızdan ayrıldık vadi içine doğru alçalıp Kaldı tarafındaki yamaçlara doğru yükselmeye başladığımızda Kaldı Kuzey Buzul vadisi girişinin 150-200 metre altlarında başlayan kar buz tabakası başında zirve sırtına kadar çıkarmamak üzere kramponlarımızı kuşandık….

Buzul vadisi içine girdiğimizde hayretle etrafı seyrediyoruz buzul çatlaklarının tedirginliği ile önce vadi ortasında yükselen ince sırt üzerine doğru  yükselip daha sonra Kaldı Kuzey Duvarı dibindeki buzul üzerine doğru alçaldık vadinin sonlarına doğru karşılaştığımız ayak izlerini takip edip kulvar girişinin altına geldik burada verdiğimiz mola sırasında görebildiğimiz kadarıyla kulvarı inceleyip girişine doğru yükselmeye başladık görece olarak    sert kar ile başlayan tırmanışımız kulvar içinde yer yer sert buz etapları olarak devam etti.

Rehber kitaplarda bahsedilen Y şeklindeki ayrımı belirleyemeyip ve yıl içindeki yoğun kar yağışı yüzünden olduğunu düşündüğümüz kaya etaplarınında karla kaplı olması yüzünden ortalama 35-55 derece eğimli sert kar buz üzerinde ve Kaldı Batı Duvarı kenarındaki bacamsı kulvar içinden tırmanışımıza devam ettik zemin oldukça sert ve ilk defa bu kadar sert kar buzda tecrübe yaşıyor olmak ayrı bir heyecan veriyor daha önce okuduğum birkaç tırmanış raporundan takip ettiğim kadarıyla bu kulvarın yukarılarda tıkandığı fakat kulvar sonlarına yakın bir yerden sağa doğru geçiş verdiğini biliyordum kulvar sonlarına doğru sağa doğru giden kayalık set üzerinden 2-3 metrelik bir bacanın altına geliyoruz baca tavanı kapalı ve tavanından sarkan buzlar var daha sonra dikkatli baktığımızda bacanın üstündeki setten sarkan ipleride görüyoruz rota üzerinde bırakılmış olan bu ipleri görmek bize daha önce burasının tırmanılmış olduğu kanısını kazandırıyor , IV- yada IV derecelik bu bacayı emniyetli bir şekilde tırmandıktan sonra çıktığımız set üzerinde şaşkınlığımız oldukça artıyor zira karşımızda düşük bir eğimle başlayan fakat 90 derece eğimle son bulan 10-15 metrelik birşelale buz etabı var set üzerinde daha önce bırakılmış olan ipleri inceledikten sonra 2 tane buz vidasından sağlam bir istasyon alıp şelale etabını tırmanışa geçiyoruz 1 buz vidası ve şelalenin sol kısmındaki duvara attığımız 1 adet sikke ile 2 ara emniyet noktasıyla bu kısmı tırmandıktan sonra 70-100 metrelik dik kar kulvarınıda tırmandıktan sonra futbol sahası denen kısımın Kaldı zirvesine doğru 150 - 200 metre üst tarafına çıktık.

Burada verdiğimiz karar ile tek çanta hazırlayıp emniyet malzemelerimizide yanımıza alıp yer yer açık olan çarşak patika ve kar kulvarını takip edip zirve altındaki sırta vardık burada kramponlarımız çıkarıp dikkatli bir şekilde sırtı geçtikten sonra son zirve kısmını tırmanıp zirve hattındaki ince kılçık  kısmını geçtikten sonra 14:05 civarında zirveye vardık, burada kaldığımız sürede beslenme ve fotoğraf çekinin ardından klasik rota üzerinden yer yer kasıklarımıza kadar batan karla kaplı yüzeyler üzerinden inişimizi sorunsuz bir şekilde gerçekleştirdik.