Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

23 Nisan Ulusal Egemenlik Hasandağı (3268m) Tırmanışı

TODOSK - 24 - 26 Nisan 2009

F: Nevzat Altundaş

ETKİNLİĞE KATILANLAR(ALFABETİK SIRA İLE)

Aynur UYAN
Bacik BALCI (Eskişehir Bölgesi)
Deniz KARTAL (İstanbul Bölgesi)
S.Erol SARI
Fatmagül KIRIMLIOĞLU
Hanife YAVUZ (İstanbul Bölgesi)
Hasan ALTUNTAŞ (Etkinlik Sorumlusu)
Muharrem KOÇ
Nevzat ALTUNDAŞ (İstanbul Bölgesi)
Nurhan ÖZALP
Oğuz ÇELİK
Yakup ÖZYILDIZ

FAALİYETİN AMACI:

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı sebebiyle Atatürk İlke ve İnkılaplarına olan bağlılığımızı ifade etmek

KULLANILAN TEKNİK MALZEME:

25 Nisan Genellikle Açık ve zaman zaman parçalı bulutlu
26 Nisan açık ve az bulutlu

24 Nisan 2009
Cuma sabah 00’00 da Antalya’dan iki özel araç ile Aksaray’a hareket edildi saat 07.00 sularında Aksaray otogarında İstanbul ve Eskişehir’den gelen arkadaşlar ile buluşulup kahvaltı ve alışveriş yapıldı. Hava kapalı ve sisli idi havanın açmasını umut ederek Helvadere kasabasına doğru hareket ettik. Saat 12.00 gibi Helvadere kasabasının üstündeki kamp yerine ulaştık (1950-2000 metre) kamp yerinde de aşırı sisten dolayı göz gözü görmüyordu bu da çıkış yapamama riski taşıdığı için ekipte karamsarlığa neden oldu. Kamp yerinin 100 metre aşağısında Karbeyaz otel var ama hizmete açık değildi,  zaten kamp yeri yeşillik ve çok güzel,  havanın açmasını umarak çevre gezisi küçük çıkışlar yaptıktan sonra istirahate çekildik.

25 Nisan 2009 Cumartesi sabah 02.00 kalkıldı, kahvaltı ve hazırlıkların tamamlanması ile 03.30’da zirveye doğru harekete geçildi.Ekibin öncülüğünü Deniz KARTAL artçılığını ise Yakup ÖZYILDIZ yaptı. Faaliyete dağın kuzeyinden başlayıp kuzeydoğusuna sarkarak devam ettik. Çıkış sert kar üzerinde gerçekleşti 2350 metrede krampon takıldı. Saat 10.30 sularında 10 kişi küçük zirveye ulaştık (3240 metre) havanın zaman zaman kapanması nedeniyle büyük zirveye devam etmeme kararı aldık. Zirve defterini yazdıktan sonra dönüşe geçtik. Kar yumuşadığı için bata çıka saat 13.30 gibi kampımıza ulaştık. Burada İzmir bölgesinden Mustafa ARIZ ve arkadaşları ile karşılaştık. Onlara ertesi gün yapacakları faaliyet için başarılar diledikten sonra zirveyi tamamlamanın verdiği mutluluk ile kampımızı toparlayarak Ihlara beldesine indik. Burada oda kahvaltı 20 TL ‘ye bir pansiyon ile anlaştık. Güzel bir akşam yemeğinden sonra duşumuzu alıp istirahata çekildik.

26 Nisan 2009 Pazar sabah dinlenmiş olarak kalktıktan sonra bütün ekip Ihlara vadisine indik burada bolca fotoğraf çektikten sonra İstanbul ve Eskişehir’den gelen arkadaşlarımız ile vedalaşarak biraz da benim zorlamam ile hep görmek istediğim MEKE gölüne doğru harekete geçtik. Saat 15.00 gibi MEKE gölüne ulaştık, ne yazık ki göldeki su seviyesi çok azalmış ama olsun ekipte daha önce bu göle gelmiş olan yoktu gölün çevresini dolaştıktan sonra Antalya’ya doğru harekete geçtik.  Seydişehir’de Etli Ekmek molasından sonra saat 22.30 sularında Antalya’ya ulaşarak faaliyeti sonlandırdık.

Katılan herkese uyumlarından dolayı teşekkür etmek istiyorum, başka zirvelerde buluşmak dileği ile.